Simlång eller Rimbo

Shaggy

Trådstartare
Mina planer gick fel. Egentligen hade jag tänkt rida Sydnärkeritten men vågade inte anmäla utan hoppades på att det skulle finnas plats och därmed efteranmäla. Nu verkar det vara väldigt många ryttare vilket gör att jag får planera om säsongen. Som jag ser det finns det två ritter som skulle kunna vara aktuella. Antingen Simlångsritten eller Rimboritten. Jag vet verkligen inget om någon av ritterna vare sig var de ligger (kan gissa med Rimbo) hur terrängen ser ut, höjdskillnader, underlag, om det finns vad :crazy: osv.
Jag misstänker att det är något närmare till Rimbo vilket skulle vara en fördel (soppapris bl.a.) men Simlång ligger bättre i tid (har tänkt starta Billinge).
I proppen till Simlång står det vilka kartor som är aktuella. Får man inte rittkarta där utan får stå för dem själv?
Nästa fråga blir hur långt man vågar köra på morgonen innan start. Övernattning känns inte lockande om det inte är absolut nödvändigt.

Sv: Simlång eller Rimbo

Men jisses, får du inte efteranmäla?
Det har ju druttat in anmälning idag, och som jag ser det så visst, vi har drygt 60 starter, men eftersom det alltid brukar jämna ut sig med efteranmälningar och strykningar så trodde jag de få efteranmälningar som skulle komma fick starta?
Ring igen, och hälsa från mig. :D

Har inte ringt utan gick på det svar jag fick i gästboken för en vecka sedan (max 60 starter). Har tänkt ringa men inte idag utan det får bli i morgon (för trött).
För övrigt blir jag inte grinig om jag inte får efteranmäla då jag visste att detta problem kunde uppstå och jag tog risken.

Senast ändrad:

Hej

Rimboritten går av stapeln i Roslagen, väster om Norrtälje och vi har satt max 80 ekipage. Anmälningstiden utgår den 7.7. Maxdistans är 100 KM (Lag-SM) och 50T och 50CR. Hittills har vi fått in ett tjugotal anmälningar men det är två veckor kvar så vänta inte för länge med att anmäla dig. Det kan skrälla till med antalet anmälningar under de närmaste veckorna.

www.rimboritten.se => banbeskrivning så kan du få en uppfattning hur banan är ...:bow:

Nu blir jag nyfiken.
Om ni när anmälningstiden går ut har 90 anmälda, blir det då bortlottning, eller har t ex de som anmält till Lag-SM företräde framför de som anmält sig till CR?

Japp, i proppen står det att : "Om antalet överstiger 80 prioriteras klass 1, därefter klass 2. Inga efteranmälningar tas emot om antalet anmälningar överstiger 80 vid anmälningstidens utgång".

Det är för att lag-SM givetvis är högst prioriterat, men vi ändå inte vill stänga dörren för de som vill starta 5 mil T eller CR om det finns plats.

Det brukar å andra sidan vara i genomsnitt 10% bortfall, vilket betyder att runt 8 ekipage kan "överinskrivas", eller snarare, ställa sig på kö och säkerligen komma med.

Passar även på att påminna de som anmäler sig, att även boka uppstallning och övernattning åt sig själva, samt plats på SM-middagen. Mer står att läsa på rittens hemsida.

Bra att du svarade.
Jag har suttit och försökt läsa TR om bortlottning, men inte hittat nåt.
Det skulle stå om "lottning i moment 131 i TR 1, men jag måste vara ordblind, som inte hittar nåt där.

Nu har jag väl svårt att tro att det kan bli mer än 80 anmälningar, men bra att ni redan i proppen klargjorde reglerna.

(Fast jag läste i distans-TR att man inte skulle upprepa TR i proppen).

Fast det är nog våra egna regler som vi tillämpar (därav står det med i proppen).
I de flesta fall brukar begränsat antal starter innebära slumpmässig bortlottning. Inom dressyren där bortlottning är vanligt så brukar man få nån sorts lapp när man blivit bortlottad vilken ska innebära att man inte blir bortlottad vid nästa tävling man anmäler sig till.

Vi kör enligt "först till kvarn", d v s de som anmält och betalt först är de som har företräde till platserna och de som väntar med anmälan riskerar att inte få plats. Men som sagt var, hoppas totala antalet blir runt 80 och inte värst mycket högre, så att alla blir nöjda.

Välkommen till Simlångsritten! Fantastisk natur. Kuperad bana. Vår nya tävlingsplats är helt underbar med utsikt över sjön! På fredagskvällen kommer vi att tända grillarna nere vid sjön. Detfinns ju möjlighet att besikta hästen på fredagskvällen= lite sovmorgon på tävlingsdagen (om du inte ska rida 120 km förstås!)Vi var uppe och red A9-ritten i Kristnehamn. Så åkte vi upp dan före. Men vi åkte hem efter tävlingen och det gick bra. Vi har beställt bra ridväder och ska försöka fira att Simlångsritten firar 20 år! En av sveriges äldsta kvarvarande! Hur långt ska du rida? Jag har boxplats, men jag bor ca 1.5 h ifrån. antingen så ska jag hinka min man eller vara funktionär. Välkommen!

Ska jag starta så är det 50km som gäller.
Är det några vad utefter banan? Novan är löjligt rädd för vatten och jag har inte haft tid/ork att jobba med det mer än att ta sig förbi vattenpölar i annan gångart än ultrarapid skritt.

CK: Jag hoppas fortfarande på Sydnärke ska få besked senast måndag.

Jag tror inte ens det är det minsta dike du ska passera, så det ska nog inte vara några problem.

Var nog otydlig. Frågan syftade på Simlång.

Inga vad på simlångsritten, man SER en massa vatten, men rider inte i något. Banvallen när den går jämte Fylleån helt fantastiskt vackert för att inte tala om sista biten in mot vetg/mål då man har en fantastisk utsikt över Gyltigesjön, Sveriges vackraste ritt??
Vill du veta mer, gå in på vår hemsida s-r-f.net eller kolla annan tråd här under där det står om simlångsritten/jessica

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 213
Senast: Shaggy
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
Distans ...åååh! Det var då rakt inte bra att rida en prova på ritt... man fick ju en nästintill sjuklig mersmak av det här med distans! :grin...
Svar
13
· Visningar
1 938
Senast: Liten
·
T
Distans Hallo Sverige :bow: Jeg er en dansk distancerytter som gerne vil til Sverige og starte tävlinger næste år. Jeg har fået en plan for...
Svar
7
· Visningar
1 505
Senast: Hoppla10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka