Shaggy
Trådstartare
Mina planer gick fel. Egentligen hade jag tänkt rida Sydnärkeritten men vågade inte anmäla utan hoppades på att det skulle finnas plats och därmed efteranmäla. Nu verkar det vara väldigt många ryttare vilket gör att jag får planera om säsongen. Som jag ser det finns det två ritter som skulle kunna vara aktuella. Antingen Simlångsritten eller Rimboritten. Jag vet verkligen inget om någon av ritterna vare sig var de ligger (kan gissa med Rimbo) hur terrängen ser ut, höjdskillnader, underlag, om det finns vad osv.
Jag misstänker att det är något närmare till Rimbo vilket skulle vara en fördel (soppapris bl.a.) men Simlång ligger bättre i tid (har tänkt starta Billinge).
I proppen till Simlång står det vilka kartor som är aktuella. Får man inte rittkarta där utan får stå för dem själv?
Nästa fråga blir hur långt man vågar köra på morgonen innan start. Övernattning känns inte lockande om det inte är absolut nödvändigt.
Jag misstänker att det är något närmare till Rimbo vilket skulle vara en fördel (soppapris bl.a.) men Simlång ligger bättre i tid (har tänkt starta Billinge).
I proppen till Simlång står det vilka kartor som är aktuella. Får man inte rittkarta där utan får stå för dem själv?
Nästa fråga blir hur långt man vågar köra på morgonen innan start. Övernattning känns inte lockande om det inte är absolut nödvändigt.