Signalementsbeskrivning kostnad?

KungTulle

Trådstartare
Jag undrar vad som är en normalkostnad om man ska signalementbeskriva, ta tagelprover samt chippa en häst. ( Kostnaden för själva DNA analysen har jag ungefärlig koll på).

Fick det gjort på de äldre nordsvenskarna för ett par år sedan och då var det bara nån hundralapp. Nu ska jag ev passa på att göra på ett par unghästar samtidigt som när en kontrollant kommer ut på betet till andra hästar och det kommer kosta 750:-/häst och det känns typ dyrt.

Sv: Signalementsbeskrivning kostnad?

Normalpris i mina trakter, d v s Stockholm, brukar vara 500:-.

För några år sedan betalade jag typ 300. Men det har gått upp överallt. Dock förstår jag varför. Ska folk hålla på och köra till stall, köpa dyr chipläsare och arbeta, gå kurs osv måste dom ju få betalt..

Tror att jag betalade strax över tusenlappen sist det begav sig. Men då måste jag anlita veterinär från grannkommunen till det så bara resan är ju en stor del av kostnaden.

Tror att jag betalade strax över tusenlappen sist det begav sig. Men då måste jag anlita veterinär från grannkommunen till det så bara resan är ju en stor del av kostnaden.

Dessutom antar jag att du fick faktura på det och vetten skattade på sitt besök ...

Hur många Chippmärkare gör det ..........?

Jag är chipmärkare och tar 500:- inklusive moms per häst och det är alltid med kvitto.

A

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 036
Senast: NotlikeI
·
Avel Förra året införde de en ökande kostnad för varje månad fram till årsskiftet man väntade med att sända in passunderlagen på sina föl ...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 381
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 695
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka