Sidney Stocksaddle

S

Sweet

Som finns på Börjes, någon som vet hur många grader den vida bommen ligger på ungefär?? :confused:

Jättetacksam för svar! :bow:

har haft en sådan, men har ingen aning, dock vill jag säga att om du har en/tänker köpa en så får du anlita en uppslängare..man får nämligen inte sitta upp med belasting på stiglädret, fär då blir bommen sned..

fast det säger dom inte förrän man lämnar tillbaka den och vill ha peengarna tillbaka för att bommen blivit sned.. :smirk:

Ok, så sadeln är skräp alltså?? Det låter ju inget vidare... :crazy:

Blir till att hitta en Stocksaddle på annat håll då.

Någon som vet var man kan köpa en stocksaddle i bra kvalitet??

njaa..sadeln är bra så länge den håller..men kvaliteten på vilken sadel som helst för det priset är ju som den är..med tanke på att en "riktig" stock ligger på ca 20 000 :crazy:

Behöver inte vara av superkvalitet då jag ska ha den som extrasadel dom få gångerna min sambo har lust att rida. Han är totalt okunnig när det gäller ridning och behöver en sadel som man sitter säkert i.

då tror jag minsan att den fungerar bra :) jag red i den varje dag i 2½ år innan den blev sned..så för några gånger iblan är den bra..och visst sitter man skönt i den :love:

Jag har hört många säga att det är en helt ok sadel som ofta ligger bra på hästen och som är super att sitta i så jag tänkte att en sån skulle vara bra till pojkvännen när han ska med ut.

Frågan är bara hur vid den vida bommen är??

Ingen som har en sådan som kan mäta graderna på ett ungefär? :)

Rätt gammal tror jag att han är, ser ut som en riktig gammal gentleman! :) Men jag vågar inte gissa...

då är du den första som ser det (brukar få förslag på runt 10) :)
jo en gentleman på 20 år.. :love:

men han är bara gentleman när man står på marken..med en ryttare på ryggen förvandlas han till något helt annat :cool:

eller vid närmare eftertanke kanske då också..man kan nästan höra hans: NU matte får du hålla i dig för nu tänker jag springa! vänligt men bestämt.. :devil:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 931
Senast: Derivata
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30