Sidepull vid körning?

B

Bamses husse

Är nyfiken på om någon av er ni kör med sidepull istället för bett.
Särskilt nyfiken är jag på er med stora arbetshästar.
Finns det överhuvudtaget så stora sidepull att få tag i? :p

Sv: Sidepull vid körning?

Hej!

Kör med grimman! :D
Nä men tror du inte du ska ha bett ändå då?
Det finns ju många bett, många snälla varianter!
Provat rak stång?
Tredelat bett?
Dom sägs vara mildare än tvådelat bett.

Mvh Lisa

Kul att höra, vill inte köra med bett om det inte behövs.
Tycker att bamse borde kunna lysna på mig ändå! :banana:

Bamses husse skrev:
Kul att höra, vill inte köra med bett om det inte behövs.
Tycker att bamse borde kunna lysna på mig ändå! :banana:

Om hästen int är döv så hör han nog dig, kompis

piff*puff skrev:
Om hästen int är döv så hör han nog dig, kompis

Det är många som retar sig på dig, antar att du tycker det är roligt, det är väl därför du fortsätter? Jag bryr mig inte! Synd att du gillar att bråka, är det inte roligare att sprida glädje hos folk istället???

Senast ändrad av en moderator:

ursäkta att jag frågar men är liten nyfiken.. vad har din Bamse för stam.. inte för att det spelar någon roll men som sagt är lite nyfiken.. :o har själv ardenner. tycker det är jätte kul när det finns ardenner folk här på buke..

Jag skulle aldrig köra i sidpull. Rider gärna i det men inte körning, då vill jag ha bett.

Dorinda skrev:
Säkerhetsskäl. Körning är farligare för omgivingen än ridning.

Det var det dummaste jag hört om man nu räknar bort Puffans inlägg. Det kanske är så att DU inte har den kontrollen man skall ha på en häst. :idea:

jag vet folk som gör i side-pull utan problem, men det beror givetvis på vilken häst man har. har man en häst som lysnar på det när man rider så är det väl inga problem.

åke skrev:
Det var det dummaste jag hört om man nu räknar bort Puffans inlägg. Det kanske är så att DU inte har den kontrollen man skall ha på en häst. :idea:

men åke, det är väl självklart att körning är otroligt mycket farligare än vad ridning är!?

Vad händer om du trillar av en häst? den springer hem eller stannar o äter.

Vad händer om du trillar av vagnen? Den skenar antagligen hem (om du har tur) vagnen kan gå sönder, skadar din häst, alla brevlådor, joggare och cyklar längs vägen, trashar stalldörren och du har sen kanske en körrädd häst. Har du dessutom folk med dig i vagnen vågar jag inte tänka på det.

/j

snigelfarmor skrev:
men åke, det är väl självklart att körning är otroligt mycket farligare än vad ridning är!?

Vad händer om du trillar av vagnen? Den skenar antagligen hem (om du har tur) vagnen kan gå sönder, skadar din häst, alla brevlådor, joggare och cyklar längs vägen, trashar stalldörren och du har sen kanske en körrädd häst. Har du dessutom folk med dig i vagnen vågar jag inte tänka på det.

/j
Men man kör väl för f*n inte med en häst i grimma om den inte är stensäker. Det gör väl bara en idiot.

det finns inga stensäkra hästar. Det finns däremot djur, flyktdjur med instinkter mycket starkare än deras vilja att vara tillags.

snigelfarmor skrev:

/j

bara undrade vad skulle det hjälpa i detta fallet om du hade bett i stället för bettlöst??

Pappan heter: Terrosan Mamman: Ester, vet inte mer idagsläget.

*Christine* skrev:
bara undrade vad skulle det hjälpa i detta fallet om du hade bett i stället för bettlöst??

Ja det kan man undra. Min kuse är stensäker iaf.Skulle inte tveka på att köra med grimma.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar