Sidepull vid körning?

Sv: Sidepull vid körning?

Klart dom blir rädda och studsar till. Men inget mer. Dom stannar mellan tömmarna och låter sig kontrolleras utan våld.

Mina gör det nästan alltid.
Men när en skärmflygare dyker upp runt hörnet och landar tio meter framför hästen och det inte finns möjlighet att vända så hade jag troligtvis inte fått hästen att stå stilla utan bett. Det är en av dom få gånger jag behövt ett bett, men OM något händer så vill jag ha bett.
Men grattis till dig om dina hästar är så stabila. Men likväl kommer jag aldrig att köra med sidepull.

Jag kan lova dig att det finns garanterat folk ute i landet som kör på enbart grimma, för att hästen brukar inte reagera annars, så varför använda sig av huvudlag.....

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar