Jag har precis börjat lära in det (från marken eftersom det känns lättast att se om det blir rätt och korrigera då) men har märkt att han har mycket svårare att gå rakt åt sidan till höger. Han viker sej och går någon ful böjd skänkelvikning istället. Om man korrigerar n kroppsdel i taget och tar det väldigt sakta kan han få till det, men med tanke på att han lärde sej det på en gång i andra varvet är det lite skumt..
Vad tror ni, ska jag fortsätta träna vidare från marken eftersom han har svårt för det, eller skulle ni ändå träna det från hästryggen? Och brukar det bli bättre av att man bara kör vidare och hoppas på att hästen ska bli smidigare och lära sej tekniken eller finns det något "knep" som gör det lättare för hästen?
Vad tror ni, ska jag fortsätta träna vidare från marken eftersom han har svårt för det, eller skulle ni ändå träna det från hästryggen? Och brukar det bli bättre av att man bara kör vidare och hoppas på att hästen ska bli smidigare och lära sej tekniken eller finns det något "knep" som gör det lättare för hästen?