Siden täcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Akustik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 770
A

Akustik

Min tränare gav mig en strålande idé!!
Under jullovet, då jag ska till thailand, så ska jag sy upp ett tävlingstäcke i siden!

Jag tänkte mig ett tunnt mörkblått thaisiden tyg och en guldpasspoal.
Men hur ska man göra med spännena? Ere bättre att ta med sig svenska och be dom sy dit dom, eller har dom sånna?

De e ju ganska tveksamtom dom har täcken på de få hästar som finns i thailand, eller?

Sv: Siden täcke?

Det enda jag funderar över är om siden håller för påfrestningen av att ha påsydda spännen och eventuella gjordar.

Ursäkta, men vad ska du med sidentäcke till:confused: Borde det inte gå sönder jättelätt? Det är ju inte det första materialet jag tänker på till hästtäcke direkt.
Gör det någon nytta överhuvudtaget? Det kommer ju inte värma direkt så du kan bara ha det när det är sommar och varmt och då behövs det ju inte ;) I boxen kan det väl inte hålla länge om hästen lägger sig.

Men ska du nu ha ett så hade jag haft bara en läderrem fram samt svansrem. Inga maggjordar, det blir nog finast plus att det blir mindre ställen där det finns risk att tyget spricker:smirk:

Thaisiden är inget man använder till bruksförmål, det är tunt och känsligt och kommer definitivt inte hålla. Dessutom tål det inte vatten, får fula vattenfläckar som inte går bort med kemtvätt. Köp en polyesterkopia om du vill ha ett flashigt täcke, och sy hemma, det är svårt att få bra passform på ett täcke.

Aah.. men jag tänkte ju inte ha de helt i siden.
Utan försu ha typ bommul närmast kroppen och sen siden som yttertyg.
Det kommer inte att bli välanvänt.. men ha som sommartäcke.. typ :)

Jag tycker det låter snyggt :p Men som du sa, med ngt bomullstyg under, som håller det starkare.

Det skulle kunna vara snyggt som tävlingstäcke/fintäcke :)

Haha, av en slump så tittade jag in här på utrustning och såg min tråd..
hehe..

Joo, de blev inget täcke. Jag hade tänkt det men då hade jag behövt ta med någon sorts mall till skräddaren. Och det kom jag ju inte på förens jag var där.. För dom har nog knappt sätt en häst i sitt liv, och allt mindre ett hästtäcke.
hehe

Jaa.. men jag har inte givit upp :)
Nu i vinter så ska jag nog sy upp täcken, fast de kanske blir i bomull, även fast dom inte heller bli så slitstarka så blir det mer åka iväg och vara fin täcke :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
34 478
Senast: ako
·
Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min... 2
Svar
21
· Visningar
9 125
Senast: Hanna_b
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 670
Senast: mumin
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka