siare och andra som känner...

Sv: siare och andra som känner...

Vad sa djurkomunikatören förutom att hon var i närheten?

Låna en fälla från kommunen och sätt i tonfisk eller något annat väldigt aromatiskt! Förhoppningsvis är hon kanske i närheten..
*håller alla tummar jag kan*

Djurkommunikatören sa att hon blivit skrämd av fåglar och stuckit sin väg...Men hon är inte långt hemifrån, men att hon är förvirrad och inte hittar hem:cry: Sen sa hon även att Månsan är rädd om sina klor och det stämmer, hon använder dem nästan aldrig!

//millus

Kom på mer: Månsan skickade meddelanden om en vägkant och att hon blev omhändertagen och klippt. Det var när hon flyttade hit... Innan så brukade hon gå i dikena vid E18, rena miraklet att hon inte blev påkörd...Sen så flyttade hon hem till oss och hon var som en härva av tovor och jag klippte henne och gjorde henne så fin så pälsen blänkte och hon mådde så bra:love:

//millus- saknar sin katt så det värker

Hur går det för er? Jag hoppas verkligen att ni hittar henne eller att hon hitta hem igen! Håller tummarna!

Vår lille herre hittade hem efter drygt två dygn, men någon har nog gett honom mat för han var inte ett dugg hungrig. :mad:

Ingen katt ännu...Hon kommer inte att komma hem! Jag tror någon tagit henne!

//millus

Tack min kära vän! Jag är så ledsen och uppgiven, barnen gråter o längtar efter sin älskade lilla vän:cry:

//millus=(

Jag lider med dig men ja har lite uppmuntrande ord ;) Min brorsas katt försvann och var borta i ett år! :eek: över vintern alltså, och nu är han upphittad, frisk och kry och har tydligen tagit över hela Högklint då inga andra katter vågar gå inärheten :devil: Lika kelig och go som vanligt* Så ge INTE upp hoppet :D tack gode gud för att vi hann ID märka honom innan han försvann. Den katten beundrar jag!

Nää, men jag tror det! Kommunikatören sa att Månsan sände massor av budskap och ett av dem var att det fanns nån som matade henne, men att det inte behöver betyda nutid!

Varje kväll kommer det två katter när jag ropar och aj vad det gör ont i mig och känns att den tredje saknas! För att inte tala om vad köksbänken är tom, där brukade hon sitta varje morgon och få extratunna skivor med skinka för några andra dög inte...Det är ingen katt som ligger utsträckt på kökssoffan och sover längre med krull-lurvig mage att snosa i... Och i tv-rummet står nya sofforna sönderklösta och ingen liten klösa-maja/månsan ligger i dem! Jag saknar hennes ganska hårda pussar på näsan och jag saknar dammtussarna efter hennes långa päls. Åååh, vad ont sorg gör:cry:

//millus- saknar

:cry: :cry: :cry:

Hade du inte funderingar på om grannen tagit med henne i flytten?
Vad fasen kan man göra då... åka efter...

Jag ringde till grannens barn som han har varannan helg och bad dem att titta efter henne...De har varit där i helgen men såg inte till någon liten Månsa!

//millus

Vill göra ett tillägg till att jag säger att någon tagit henne, jag menar snarare att lever hon så har någon tagit hand om henne...Jag har svårt att tro och vill inte tro att någon med berått mod stjäl en liten katt!

//millus

Nej, verkligen inte :(

Jag fattade av något tidigare inlägg att de som hyrt det andra huset nu hade flyttat, och att de skulle kunnat tagit henne med... du hade väl lite dåliga vibbar av dem?

Men fy, det skulle mycket till för att man skulle vara så elak.

Man tycker inte att någon kan göra så men det finns folk till allt.
Men ge inte upp hoppet ännu! Finns många solskensberättelser här.

Villbara berätta om våran kisse vi hade.
Hon var vårt allt!! Hon dog för 20 år sedan, och jag saknar henne än!

Hon var med oss med huvagnen i Höganär en midsommarafton, och försvann där.
Vi var tvugna att åka hem efter helgen för mamma och pappa skulle jobba.
Helgen efter åkte vi tillbaka till campingen (säsongsplats), och hittade henne inklämd i ett skjul med ved...

Hon skreeek efter oss!!
Hon grät, alltså!! :(

Ryser nu när jag tänker på det.
Där hade hon legat i 10 dagar utan mat och vatten.
Och överlevt!!!

Så ge inte upp hoppet!

Usch då!!! Hoppas verkligen inte att Månsan är instängd någonstans:cry:

//millus

Din stackare! Jag förstår precis hur du känner, min katt var borta en kväll bara, men det var så konstigt för hon kommer alltid in på kvällen, så jag var ute och letade i fem timmar till och från... o tårarna forsade... hörde inte pinglan heller.. Men sen när jag minst anade det så kom hon springande mot mig och gissa om jag var lycklig!
Jag hoppas att din kisse kommer tillbaka snart och att hon bara fått lite vårkänslor och vill vara ute länge och spana in läget!
Lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 884
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama