Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]
kl
Nu har jag tittat igenom hela tråden och oj vad fina stall ni har alla! Mitt är precis färdigt och hästarna har bott första natten där och jag har mockat mitt egna stall för första gången
Vi har gjort allt från grunden; rivit väggar, tagit bort trägolvet, fyllt igen med sand, gjutit golv, målat. Sedan har vi (med vi menar jag oftast min pappa) gjort boxarna; ekstolpar och sedan plank mellan, som sitter i svetsade u-profiler. Skjutdörrar, även dem har pappa gjort, fått skenor och tillbehör av sambons morfar. Fönstergallerna fanns tidigare, fast då såg de ut såhär:
Lysrörsskydden har pappa gjort, är inte uppe än, utan kommer upp på torsdag när elen kopplas in.
Boxvägg ut mot stallgången
Golvbrunnar med lock i båda boxarna
Stallgången mellan boxarna. Lysrören i gången är satta på vinklade metallbitar (bra förklarat va
) för bättre ljus mot hästen i gången. Elen är ej inkopplad här heller, skydd kommer upp på dessa också på torsdag.
Såhär är fönstergallerna nu, som färdiga. Öppningsbara när fönsterna är öppna, stora fönster, fördelen är att i shettis-boxen har fönstret en lägre position, vilket gör att även hon kan titta ut utan problem.
Ursäkta bildbomb, jag är bara så glad!