Hur vet man om man har ett runt eller ovalt huvud..?
Man märker det när man provar hjälm
Glappar hjälmen i sidorna har man för ovalt huvud för den hjälmen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet man om man har ett runt eller ovalt huvud..?
Och om man inte har möjlighet att prova hjälmen..?Man märker det när man provar hjälm
Glappar hjälmen i sidorna har man för ovalt huvud för den hjälmen.
Och om man inte har möjlighet att prova hjälmen..?
Man ska alltid prova. Idiotiskt köpa hjälm utan att prova.
Fast man kan ju alltid skicka tillbaka? Förstår inte riktigt vad som är idiotiskt med det? Det är inte alla som har möjlighet att köra långt(!) för att prova en hjälm.
Ja men då provar du ju den? Då märker du om den är för rund för ditt huvud. Jag tolkade din fråga som hur man ska veta vilken huvudform man har och vilken hjälm man ska köpa om man inte kan prova. Att beställa hemma och returnera på öppet köp är ju att prova.
På sätt och vis menade jag så. Hjälmen finns nämligen att köpa till runt huvud och ovalt så det hade underlättat om jag visste vad för slags huvud jag har Men man kan ju såklart beställa båda och skicka tillbaka den som inte passar.
Ah. Då får du försöka gå på vad som passat innan och om de varit runda eller ovala
Ludd till bröstor/förbyglar borde vara lagom i stl. Byt till släta lädertyglar om du inte redan gjort det, vävribb skaver mycket mer. Använd mjuka fluffiga schabrak typ RG och inte tunna smårutiga typ Mias. HKM har ett med insida i mjuk fleece, det är supert på känsliga hästar.
Men det är inte normalt att de får så mycket skav att tom tyglarna blir ett problem. Får hästen en balanserad foderstat? Det är särskilt brist på koppar och zink som ger dålig päls. Om du inte analyserat mikromineraler och balanserat koppar och zink mot järn/mangan är det helt säkert det som är orsaken till din hästs skav.
Tack för tipset! Det är inte så illa utan det är pälsen som skavs av så det är inga skavsår utav det.
Jag har rundsydda lädertyglar så det borde ju inte skava. Han får "egendesignad" müsli som där ska vara allt i. Han är den ända som får skav och finns fler som ger sina hästar de i stallet.
Han har saltsten i boxen med mineraler i som han inte rört på ett tag. Brukar få byta med jämna mellanrum i normala fall.
Ha renskinn under sadeln, min har inte en tillstymmelse till skav sen jag började ha det
Tack för tipset! Det är inte så illa utan det är pälsen som skavs av så det är inga skavsår utav det.
Jag har rundsydda lädertyglar så det borde ju inte skava. Han får "egendesignad" müsli som där ska vara allt i. Han är den ända som får skav och finns fler som ger sina hästar de i stallet.
Han har saltsten i boxen med mineraler i som han inte rört på ett tag. Brukar få byta med jämna mellanrum i normala fall.