Shoppa westernutrustning i Tyskland?

Nevertheless

Trådstartare
Halloj westernfolket!
Jag och sambon ska åka till Tyskland och köpa bil om några veckor. En av dagarna som vi är iväg tänkte vi lägga på att turista och shoppa. Så min fråga är såklart; Kan någon ge mig tips på ridsportsbutiker och allrahellst westernbutiker? Gärna Berlinområdet men kan tänka mig att åka en bit då vi kommer att ha tillgång till bil under resan. Har googlat lite men tänkte att någon här på forumet kanske har varit i tyskland och shoppat? :)

Sv: Shoppa westernutrustning i Tyskland?

Alazzi kan säker hjälpa dig, hon bor i Tyskland. Om hon ser detta.

Tack för tipset! Ska helt klart kolla in krämer.

Wrangler: får hoppas att hon ser tråden. :)

Krämer är ok, jag handlar en del där. Inte toppmärken, men helt ok kvalitet. Om du är ute efter mer exklusiva saker så måste du planera in att åka till Americana i höst. http://www.americana.eu/

Tyvärr bor jag i södra Tyskland, 60 mil från Berlin så jag känner inte till vilka lokala butiker det finns i Berlin.

http://www.kraemer-pferdesport.de/

Americana hade ju såklart varit kul att åka på. Men ska inte köpa några avancerade prylar. Nya boots kanske och en kompis vill att jag köper missme jeans och repgrimmor. Mao inget som jag inte hittar här hemma men sett ju kul att passa på å shoppa lite när man ändå är iväg. :)

Synd.. men krämer ska nog fungera också! I värsta fall får kompisen shoppa missme jeans på chappen i sommar. :-)

Liknande trådar

Fritid Jag har ännu inte haft någon sommarsemester och känner mig nu som en urlakad disktrasa efter en tuff vår med Corona och allt vad det...
2
Svar
26
· Visningar
1 961
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 509
Senast: Bison
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Hur snabbt efter att ni fick barn kändes det okej att ta sig iväg på något tillsammans med bebisen? Tanken är att sambon och jag ska...
2
Svar
27
· Visningar
3 645
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar