Shit, så nervös jag blev

Idag ringde telefonen. Det var från ett jobb jag sökt, nämligen ett som maskinförare. De ville kalla mig till en intervju, redan på torsdag nästa vecka. Ansökningstiden går ut sista januari så jag hade verkligen inte räknat med att höra av dem så tidigt.

Jag har en referens redan och har även frågat min förra chef. Hon brukar säga ja till sånt, men har inte fått svar än.

Intervjun ska ske digitalt och är på en dag som vi ska vara på skolan, så jag har frågat om det finns möjlighet för mig att låna ett rum med internet på skolan. Om inte, så missar jag någon timme på morgonen, men det må väl vara hänt.

Men jag blev ju mer än lovligt nervös. Hur tusan ska jag ro iland det här?

Det är ett jobb inom park inom park och gata.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: • bevattning av träd och blommor • rishämtning • gräsklippning av parker och bollplaner • slaghack

Så det blir väl en del åkgräsklippare och traktor.

Det låter ju jättetrevligt. Om du har genuint växt- natur och trädgårdsintresse är ju det perfekt att också slänga in som positivitetslistan :)

Jag har många vänner, som jobbar med just såna parkjobb. Jag hoppas SÅÅÅ att du får det. <3

Att vara introvert kan vara negativt. Det behöver inte vara det. Sen är det ju sådan jag är och det är lite svårt att komma ifrån. Jag har dock vid ett par tillfällen hört att jag är socialt kompetent. Så jag kan ju prata och vara social också.

Du det märks på vad du skriver att du är social kompetent. Du vet vad du pratar om och är en fantastisk personlighet. Så det så.

Ta åt dig, för det är varken ironiskt eller sarkastiskt, eller elakt menat. <3

Förresten! Jag är också introvert och tycker att det är jättebra att ta upp som en potentiell svaghet. Precis för att det egentligen inte är en svaghet. Det bara är, liksom. En neutral egenskap. Och det finns som du är inne på inget motsatsförhållande mellan det och att vara social. Däremot så orkar man inte vara social hela tiden utan att ladda batterierna med lite egentid. Så kanske att introversion som svaghet inte skulle gå hem så bra i intervju för en tjänst där man förväntas vara bland en massa folk och interagera med dem konstant, men herregud då hade man ju verkligen inte velat ha jobbet heller. :p
Jag tänkte ju också söka jobb i en butik :bag:. Men jag tänker att man då säger hej till kunderna och uppmanar dem att ställa frågor om de har några. Tycker ju det är kul att kunna hjälpa till. Men pratkvarn kanske man inte måste vara?

Det låter ju jättetrevligt. Om du har genuint växt- natur och trädgårdsintresse är ju det perfekt att också slänga in som positivitetslistan :)

Jag har många vänner, som jobbar med just såna parkjobb. Jag hoppas SÅÅÅ att du får det. :heart
Jag håller ju just nu på med en trädgårdsutbildning och har erfarenhet sedan -94 av odling och trädgård. Det har jag så klart berättat för ag redan i ansökan.

Du det märks på vad du skriver att du är social kompetent. Du vet vad du pratar om och är en fantastisk personlighet. Så det så.

Ta åt dig, för det är varken ironiskt eller sarkastiskt, eller elakt menat. :heart
Tack! Det värmer att höra. :heart

Jag tänkte ju också söka jobb i en butik :bag:. Men jag tänker att man då säger hej till kunderna och uppmanar dem att ställa frågor om de har några. Tycker ju det är kul att kunna hjälpa till. Men pratkvarn kanske man inte måste vara?
Det beror nog mycket på butiken. :) Jag jobbade i butik ett tag men dels var det bara ett extrajobb och framförallt var det inte supermycket kunder som ville prata en massa. Det blev naturliga pauser när ingen behövde hjälp, och när de väl behövde hjälp så var det i stor utsträckning samma frågor som återkom, så det krävde inte så mycket av mig när jag väl hade lärt mig svaren på dem.

Ska en sitta i en maskin x timmar om dagen är det ju bra att inte vara så extrovert att en hinner får lappsjuka av att inte ha talat med folk under den tiden. ;)

Det finns ingen motsättning mellan att vara introvert och ha social förmåga. Man kan interagera och bete sig med folk när man väl gör det, men har inget stort behov att alltid vara social.

Jag håller ju just nu på med en trädgårdsutbildning och har erfarenhet sedan -94 av odling och trädgård. Det har jag så klart berättat för ag redan i ansökan.

Tack! Det värmer att höra. :heart
Dessutom är du väldigt duktig på att uttrycka dig! Det är absolut en styrka i social interaktion. Kommunikation är viktigt i väldigt många jobbsammanhang.
Du har fler positiva egenskaper än du tror!

Ska en sitta i en maskin x timmar om dagen är det ju bra att inte vara så extrovert att en hinner får lappsjuka av att inte ha talat med folk under den tiden. ;)

Det finns ingen motsättning mellan att vara introvert och ha social förmåga. Man kan interagera och bete sig med folk när man väl gör det, men har inget stort behov att alltid vara social.
Ja, du har en poäng där.

Kom just att tänka på en sak. Jag är väldigt kort och det kan vara till nackdel i en del fordon då jag inte når pedalerna ordentligt. Kan ju köra ändå, även om jag inte sitter optimalt. Antar att jag bör nämna det? Men vore ju surt att bli dissad för en sån sak.

Kom just att tänka på en sak. Jag är väldigt kort och det kan vara till nackdel i en del fordon då jag inte når pedalerna ordentligt. Kan ju köra ändå, även om jag inte sitter optimalt. Antar att jag bör nämna det? Men vore ju surt att bli dissad för en sån sak.
Jag skulle absolut inte nämna det. Hade det funnits något slags längdkrav hade det stått i annonsen, eller meddelats när du blev kallad till intervju, tänker jag. Det vore jättekonstigt annars!

Jag är också kort och jag får alltid ställa in allting på exakt minsta läget, i en lastbil får jag ha en kudde bakom ryggen får att nå fram (det är en veteran så det fanns väl inte en tanke på kvinnfolk bakom ratten på 60-talet). Det har aldrig varit problem i mitt jobb. Tom så att ibland är det en fördel, då det är mig dom skickar på uppdrag dit ingen av de stora långa karlarna får plats.... Så det kan vara både en fördel och en nackdel beroende på aktuell situation, som allting annat. Jag hade inte nämnt det alls.

Jag skulle absolut inte nämna det. Hade det funnits något slags längdkrav hade det stått i annonsen, eller meddelats när du blev kallad till intervju, tänker jag. Det vore jättekonstigt annars!
Jag tror det är väldigt ovanligt att ha så korta ben och armar som jag har. Så de kanske inte ens har slagit dem att någon kan vara så kort.

Jag fick ha en kudde bakom ryggen i en bil jag hade och när jag hyrde en lätt lastbil för en flytt så hade jag suttit och dinglat med fötterna ovanför pedalerna om jag inte hade haft skor med rejäla klackar som gjorde att jag nådde golvet. Var glad att jag slapp köra på tillbakavägen p.g.a. detta.

Jag tror det är väldigt ovanligt att ha så korta ben och armar som jag har. Så de kanske inte ens har slagit dem att någon kan vara så kort.

Jag fick ha en kudde bakom ryggen i en bil jag hade och när jag hyrde en lätt lastbil för en flytt så hade jag suttit och dinglat med fötterna ovanför pedalerna om jag inte hade haft skor med rejäla klackar som gjorde att jag nådde golvet. Var glad att jag slapp köra på tillbakavägen p.g.a. detta.

Då får man göra anpassningar, och det görs anpassningar. Sluta nu fastna i det-går-inte-tänket. Det där går i allra högsta grad att göra nåt åt med väldigt små medel.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024