Shit, så nervös jag blev

Idag ringde telefonen. Det var från ett jobb jag sökt, nämligen ett som maskinförare. De ville kalla mig till en intervju, redan på torsdag nästa vecka. Ansökningstiden går ut sista januari så jag hade verkligen inte räknat med att höra av dem så tidigt.

Jag har en referens redan och har även frågat min förra chef. Hon brukar säga ja till sånt, men har inte fått svar än.

Intervjun ska ske digitalt och är på en dag som vi ska vara på skolan, så jag har frågat om det finns möjlighet för mig att låna ett rum med internet på skolan. Om inte, så missar jag någon timme på morgonen, men det må väl vara hänt.

Men jag blev ju mer än lovligt nervös. Hur tusan ska jag ro iland det här?

En svår fråga som jag fått på intervju är ’Beskriv din sämsta sida’
Är lite svårt tycker jag för man vill ju låta ärlig men man vill ju heller inte låta för dålig 😆
Ja, den får man nog vara förberedd på att få, för jag tycker att man i princip alltid får den frågan. Jag brukar nämna min envishet, för den egenskapen kan ju verkligen vara både bra och dålig.

En svår fråga som jag fått på intervju är ’Beskriv din sämsta sida’
Är lite svårt tycker jag för man vill ju låta ärlig men man vill ju heller inte låta för dålig 😆
Ja, den är knepig. Var på en intervju för ett år sedan och kände att jag inte fick till ett bra svar.

Möjligen skulle jag kunna svara att jag har dåligt arbetsminne. Envishet (finsk sisu) har jag också haft gott om, men vet inte om det gäller längre. Ger upp lättare numera. Att envist köra på leder ju liksom till att man kraschar och vill ju inte göra det en gång till.

Nu har jag hittat en sida med 30 vanliga frågor vid intervjuer. Inser att det kommer ta ett tag att komma på svar på dessa. Har också hittat en annan sida med annorlunda frågor.

Vet inte om jag ska ägna helgen åt dessa frågor eller försöka få iväg fler ansökningar. Vill hinna båda men kan bli svårt.

Fast hur kan det vara något positivt? Jag tror att du måste försöka hitta något som faktiskt har både negativa och positiva sidor. Alternativt att du kommer på hur du - på ett bra sätt - kompenserar för ett dåligt arbetsminne. T.ex. via någon strategi.
Det var ett svar på vad som är negativt med mig.

Jag tror inte jag har något som är både positivt och negativt på samma gång.

Känner att jag kört fast redan på första frågan "Berätta om dig själv". Det är normalt ingen fråga som borde vara ett bekymmer men nu vill jag ge det perfekta svaret och då tar det stopp.

Känner att jag kört fast redan på första frågan "Berätta om dig själv". Det är normalt ingen fråga som borde vara ett bekymmer men nu vill jag ge det perfekta svaret och då tar det stopp.
Berätta om utbildningen du precis avslutat. Berätta om hur du bor, vad dina intressen är, osv. Sedan kan man alltid ställa en motfråga också. "Är det något mer ni vill veta om mig?"

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024