Shires transportskydd

mirage

Trådstartare
Jag köpte ett par höga Shires för någon vecka sedan i storlek large. Framskydden satt som en smäck men bakbensskydden var... för korta! :confused: Min häst är inte alls onormalt lång i bakbenen eller så och matte kliade de små grå. Jag gick iaf tillbaka till affären och bad att få mäta med ett par medium (som borde vara lite kortare än large) men de var lika långa och det fanns ingen större storlek. :crazy: De som verkar vara så himla bra!

Någon mer som råkat ut för det? Verkar det inte lite skumt att skydden till en cob och till en full (om man nu kan omvandla det rakt av) är lika höga? Enda skillnaden vi kunde se var att medium kanske var en eller två cm smalare men det verkar också skumt eftersom man lika gärna skulle kunna dra åt så mycket på den större storleken.

Mätte mellan small och medim och där skiljde det ca 3 cm på höjden. Man tror ju att det ska göra det mellan medium och large också men icke! Kan det vara fel trots obruten förpackning eller är Shires så puckade att de tror att en D-ponny och ett halvblod (bara en liknelse) har lika långa ben?

:(

hmm låter kosntigt..skulle tro att dem har gjort något fel. Hur stor är din häst då?
Jag har själv ett par Shires i stl L och dem är mycket större än cob än häst som har stl cob skulle aldrig kunna ha dem.

Har shires något svenskt ombud eller någon kontaktperson i Sverige som man kan höra med? Någon som vet?

Du hade kunnat få mina Shires. Jag köpte i storlek Large och de var ju sydda för en ardenner. Passade inte alls på smala fullblodsben. Jag hade mätt längden och gick bara på det när jag köpte eftersom mina gamla Bucas i storlek medium var för korta. Suck.

Jag provade dem bara en gång och sålde dem sen för någon hundring eftersom jag aldrig kom mig för att gå tillbaka med dem :o

Jag tycker att de var lagom breda till Mirage men däremot alldeles för korta! Tack ändå! ;)

Liknande trådar

Äldre Jag ska på en lite finare fest om ett par veckor, där klädkoden är kostym/långklänning. Att bara hitta en (någorlunda) "långklänning"...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
24 172
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 817
Senast: monster1
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 193
Senast: Lavinia
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 166
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar