Nu har klänningen kommit och jag hunnit prova den! Den var minst lika fin som på bilden, om inte finare.
Den var tillräckligt bred och gick såpass högt upp att den faktiskt täckte hela min klyfta, m.a.o den är egentligen inte alls "urringad".
(Jag ska dock som sagt ha en vit bolero med pärlor över - fast uppknäppt såklart!).
Som ett extra plus fick jag dessutom en jättesnygg midja i den - jag som egentligen inte har någon uttalad "midja".
Inte heller längden var något problem - det syns dåligt på bilden, men jag skulle säga att den slutar ca. 5 cm från golvet, precis vid "ovankanten" på fotknölen!
(Är det förresten "långklänning" nog om den slutar 5 cm från golvet?)
Känner mig så himla fin i den!
bow:
För att sammanfatta, om någon annan lite kortare vill ha en likadan: Den kommer från EMP Shop. Hela klänningen är 132 cm lång (mätte den!) och gjord av riktigt "rejäl" men mjuk bomull, med därtill spetsdetaljer i bomullspets. Jag på bilden är 162 cm, har normalt sett storlek 38 i kläder, 65G i BH och tog storlek M i denna. Passformen är som sagt helt perfekt, och priset var synnerligen bra, särskilt utifrån vad man fick.
Festen är på torsdag, återkommer med hur kvällen var då.
Ursäktar att jag ser ut som Ronja Rövardotter i håret - har precis duschat!