Shire-korsning=Gelderländer?

MissFideli

Trådstartare
Sitter och tittar på annonser och hittar en häst som saluförs som Gelderländer/KWPN men som har en Shire till pappa? Hur går det ihop?

Sv: Shire-korsning=Gelderländer?

Jag har en tysk kille som är reggad Würtenberger, men som mest har hannoveranare och olderburger överallt i stammen.
Men så pratade jag med min tyska granne och hon sa att i Tyskland är det lite så att varje del har sitt eget avelsförbund, och är då mamman reggad där reggar man fölet där också.

Alltså typ som att alla halvblod i Sverige skulle delas upp i Västgöta, Östgöta, Norrländsk typ..
Kanske är det så med din med?

Det finns ju "slask-register" i de flesta förbund där korsningar kan få ett pass.

Nej det blir den inte,det är någon som inte har koll på läget.

Liknande trådar

Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
384
Senast: MiniLi
·
Kultur Hej! Jag försöker sätta ihop en musiklista till min pappa! Min pappa är rätt så trött på prylar som tar plats, så jag tänkte mig att...
Svar
7
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar