Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett sådant ljuvligt litet busKan bjuda på en bild på min grabb för att liva upp tråden lite, snart fyller han två år och han blir bara finare för varje dag. Att stå uppbunden för första gången och bli borstad gick jättebra
Visa bifogad fil 164689
Ja han är helt underbar, precis som sin mammaEtt sådant ljuvligt litet bus!
Vad ljus han börjar bli.Kan bjuda på en bild på min grabb för att liva upp tråden lite, snart fyller han två år och han blir bara finare för varje dag. Att stå uppbunden för första gången och bli borstad gick jättebra
Visa bifogad fil 164689
Gissar på att han kommer ljusna snabbt precis som Vega och jag föredrar nog det, drömmer om en vit hingst med mycket man och yvig svans framför vagnenVad ljus han börjar bli.
Jag vill egentligen att de avblekbara ska behålla den grå färgen istället.
Inga större planer men min lilla grabb (1,5 år snart) ska nog börja rida. Kommer antagligen börja klickerträna också, jag går en kurs i detFrågar igen, i ett försök att hålla liv i tråden, vad ni har för planer med era små i år?
Vilka fina tjejer och välkommen hit till tråden!Jag har hittills inte varit så aktiv i denna tråden, men jag har två svarta tjejer - en 3-åring och en 4-åring.
4-åringen (Fenix) håller långsamt på med sin inkörning, och har än så länge som mest dragit en liten harv i hagen och en liten hemmabygd snöplog, och börjat vänja sig vid hårda skaklar. Tanken är att hon ska vara körbar i slutet av året, och kanske även börjat med inridning (jag har ingen sadel än). Även att hon ska vara lite bättre form då - med mer muskler och kondition (alltså, hon är bara fyra, så inget extremt, utan mer att hon ska börja röra på sig). Det har funkat ganska bra att cykla med henne när jag testat (dvs att hon travar bredvid cykeln när jag cyklar), så det kan bli mer av det för att få henne att röra på sig mer innan hon är redo för den typen av träning i vagn. Jag hade också gärna haft packväskor till henne, så att hon hade kunnat hjälpa till på lite annat sätt också. Och kanske också lite mer dressyrfokus i tömkörningen ibland under det kommande året, än det varit hittills.
3-åringen (Havanna) är grönare, jag har bara haft henne sedan februari och uppfödarna har nog inte gjort mycket mer än leda, transport, verkning etc. Så under början av året nu är planen att hon ska vänja sig vid allt det "normala" här, och sedan att hon kan komma igång med tömkörning. Inkörning nästa år, kanske?
Båda ska visas på sommarpremiering - 3-åringen i höst, och 4-åringen lite tidigare under sommaren (Östergötland har ju två tillfällen). 4-åringen är troligtvis överväxt, så hon visades aldrig som 3-åring och om jag har förstått det rätt som kommer hon få poäng som inte räknas ihop till någon slutbedömning. Det blir i alla fall en erfarenhet för mig (som aldrig varit med på någon sommarpremiering) innan det är dags för 3-åringen.
Fenix till höger i bild, Havanna till vänster (Fenix är lite större, lite svartare, med manen på sin högra sida, och har naturligt lockig man och svans)
Visa bifogad fil 164755