Skreppur

Trådstartare
Kan man ha en shettis på lösdrift året runt i en hage på 3-4 hektar med vindskydd? Behövs täcken, eller klarar de regn, snö, blask, vind eller varma sommardagar?

Något man ska tänka på, om man köper en shettis på lösdrift, som kommer att få 6 islandshästar som kamrater? Tre eltrådar har jag hört :P

Sv: Shettis

Tre eltrådar kan nog vara bra ja! :) Jag har haft min shettis på lösdrift nu i vintras och hon klarade sig bra utan täcke! Hade massor med päls.

/ Maris

Ja vissa hästar har ju lätt för att rymma och shettisar måste ha nåt sjätte sinne för det...Men trivs shettisen i hagen så stannar den där. Annars tar den sig ut ändå enligt mina erfarenheter...

HEJ här är det shettisarna som är perfekt lämpad för utedrift .min anläggning ligger i södra norrland . de har utvecklat en suverän tjock och vatten avvisande päls. i höstas när det hell regnade iskallt la vi regntäcken på men i vinter har de haft det kanon bra ge dem mer mat om det är riktigt kallt sen är det inga problem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 007
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar