shettis trav

Ela

Trådstartare
Min son är sju år gammal och jätteintresserad av trav. Vi har en shettis hemma som han kör nästan dagligen. Shttisen har tidigare gått på travskola och även startat lite ponnytrav.

Nu vill han lära sig på riktigt. Så jag har lite frågor till er.

Hur gammal ska man vara för att få köra shettis? Vart tar man licens? Annat att tänka på.

Alla tips och råd mottages tacksamt.

Sv: shettis trav

Min son är sju år gammal och jätteintresserad av trav. Vi har en shettis hemma som han kör nästan dagligen. Shttisen har tidigare gått på travskola och även startat lite ponnytrav.

Nu vill han lära sig på riktigt. Så jag har lite frågor till er.

Hur gammal ska man vara för att få köra shettis? Vart tar man licens? Annat att tänka på.

Alla tips och råd mottages tacksamt.

Jag är inte säker på hur gammal man måste vara, men jag tror att det är mellan 7-8(????). På närmsta travbanan brukar man kunna ta licencen.

Sv: shettis trav

Man får tävla A-ponny från det år man fyller 8 t.o.m året man fyller 15. (och ponnyn får vara max 15 år)
Det finns ponnytravklubbar på alla våra travbanor och de flesta har även ponnytravskolor i någon form. Sök via din närmaste bana så får du nog hjälp att komma igång.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka