Shettis rekord!

Sv: Shettis rekord!

Hehe min skötis en shettis på ca 98cm har vi löshoppat 90cm med..(en oxer) men när han skulle tävla en clear round på ca 20 cm så vägrade han ut sig på första hindret..han ville helt enkelt inte :p :love: :love: :love: :love:

Min Sara hoppade 85cm, hon var själv 90cm hög. Lisen Bratts gamla ponny förresten! ( För drygt 20 år sen alltså )
/W

jag skulle löshoppa mina shettisar å jag hade ställt upp 2 hinder ett på ca 50cm till mina småttingar å ett på ca1m till min NF men det var ju bara det att dom tyckte det va så kul att hoppa att dom hoppade 1m hindret frivilligt å den ena shettisen va bara 2-3 år då blev jag väldigt förvånad över mina älsklingar:love: dom tycker fortfarande att d e lika kul att hoppa å ändå så e dom ponny travare å ganska bra sådana... men det är väl kul med lite omväxling ibland:D

Jag och min kompis har löshoppat hennes maxade shettis, så högt som 1.10, det var jättekul att se, för han har en lite annorlunda hoppteknik om man så säger... han är speciell. Min kompis hoppade 1 meter med honom, fast hon väger ju så lite och är rätt kort, så det var nog inga problem. Jag själv har bara hoppat 35 cm med shettis, fast det var när jag ridit i ett och ett halvt år, sen växte jag ur shettisar :cry:

Fleur_95 skrev:
du som startade det här :) 95cm är bra men jag själv har bara hoppat :p 85cm men jag har vunnit globben med min shetis slå nån det :D :D ;) ;) ;) och det är sant

haha okej, du slog mej fan där :angel: :D

B-ponny som hoppade högst

Hej! Tror absolut att shettisarna kan hoppa de där höjderna och förmodligen mer därtill också....
Vet att Maria Bäckström (som vann senior-SM nu i dec) hade en B-ponny på sin tid som hade svenskt rekord i höjdhoppning (för b-ponny) då på 155 cm....
Togs under tävlingar i scandinavium....om det håller sig vet jag inte....Högt var det iaf! Nu tävlas det väl inte ens i höjdhoppn för ponnyer....inte på samma sätt iaf

kan tillägga att hästen var korsning shettis/isis men bara 1m hög men väldigt duktig

Jag har hoppat på en minishettis, och det var väl ungefär 50-60 cm (pållen var vääldigt liten) och på en större shettis har jag bara hoppat långt, säkert över en meter långt...

Ja vad med om en shettis som tävlade regional LA.. den kom till sista hindrer då stannade den ut siig..

sen har ja löshoppat en shettis på 95cm hög å hindret va 1.10
sen en annan shettis som ja red på lägret ( det va där vi löhoppade)
Ja hopapde den 90 cm å den löshopapde oxå 1.10:banana:

Känner en shettis som tävlar LA där bästa resultat är 4fel om jag inte har helt fel... :bow:
Honom har dom tänat runt 90-100 med iaf,, kanske inte hela banor, men ändå! Han är grym! :D :)
Han går även dressyr och ponnygalopp..

Har hoppat 1 m med en shettis som är 1 m i mkh! :D

Eller den där "Ohjboy"?

Ursäkta, men det lät lite kul :rofl:
"Den där" fick mig att tänka på något litet äckligt kryp :crazy: ;)
Nä, men Ohjboy har jag sett massor med gånger, han och Natasha är jätte-duktiga :bow: Hon har massvis med blå-gula rosetter som hon "fått" med honom, men de brukar ju inte ha så många konkurrenter :angel:
Vad jag vet så har de startat LA (det finns väl inget högre för kat. A?) och det är ju 70-80cm.

min shettis hoppade jag 1 m med :) han var 105 cm själv.

och min lillasysters fläskiga shettis på 90 cm hoppade över en stenmur på en meter stillastående. jag har aaaaaldrig varit så paff. dom andra hästarna skulle ut och inte hon = motivation att hoppa ;)

"bobbo" å natasha har ridit LA haha han e så fin :) hoppar faktisikt bra för att va shettis. riktigt klipp :p hihi

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Elo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 120
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar