Shettis rekord!

L

lindaplutt

Vad är det högsta hindret ni har hoppat med en shettis? Själv har jag hoppat 95 cm, å det är ju ganska högt iaf :D

Sv: Shettis rekord!

känns lite för högt för shettis.
själv hoppar jaag 95 med min issis.
och det är imponerande i med att det är en
ganska liten 135 och issis.
men shettis :S:S aja !

Min syster shetlandsponny löshoppade 1.10 och hoppade med ryttare 1 m.
Han var en riktig höjdhoppare, fast han egentligen var ponnytravare :D

Ni tänker inte på att shettisar kan vara ganska olika stora?? Tom så stor som Molvi´s islänning så.. Varför inte??

Min shettis som jag hade förr, var 95cm och hoppade 1.10 lös o 95 m ryttare ;) Duktig kille :love:

Shettisen som jag hoppade var 106. Och jag har vittnen :mad: :D

jaja det är klaart det går !!
men max höjden för shettis är
ju 107 eller vad det är..
dom kan inte bli 135 .. OMÖJLIGT
om det inte är en korsning
;)

Frida som är 106,5 cm hoppade 95cm med min stallkompis
(och dåvarande ägare till hästen) på den tiden vi red såna småttingar.
Det var inte illa pinkat ;)
Slänger med en bild på Frida som ni säkert sett förut, fast med lillasyster på;
FridaJossan.gif

ja det är klart det är omöjligt. Måste vara en korsning om den ska bli så hög, men det är vell ingen som sagt att det finns renrasiga shettisar som är 135 höga ?

Nej, hon ssa att shettisar kunde bli 135cm höga.. SHETTISAR = RENRASIGA, nnars ingen shettis :d :) :smirk:

du som startade det här :) 95cm är bra men jag själv har bara hoppat :p 85cm men jag har vunnit globben med min shetis slå nån det :D :D ;) ;) ;) och det är sant

Fleur_95 skrev:
du som startade det här :) 95cm är bra men jag själv har bara hoppat :p 85cm men jag har vunnit globben med min shetis slå nån det :D :D ;) ;) ;) och det är sant

okej va roligt :) vad gjorde du då ?
eller vad var det flr uppvisning ?
GRATTIS :D
:bump:

jag har hoppat 1 m med min shettis :banana:
fast det var 5 år sedan. Löshoppat har han gjort 1.10 utam problem. Han var rätt slö egentligen, men så fort man ställde upp ett hinder framför näsan på han så blev han som utbytt! vare sig det var 20 eller 90 :p

Jag har hoppat 1 m bana med en shettiskorsning, lite under 1 m. ;) Han hoppade rakt upp i luften :D

lindaplutt skrev:
Vad är det högsta hindret ni har hoppat med en shettis? Själv har jag hoppat 95 cm, å det är ju ganska högt iaf :D
Det finns en shettis utanför byn som har hoppat 115cm. Han är helt överlägsen. Halvbloden har inte en chans mot honom :love:. Så fort det blir tävling i ridhuset så försöker dom andra ridtjejerna (som har stora hästar) få till det så att shettisen inte ska få vara med o hoppa :mad: Men han får alltid vara med ändå å då vinner han för det mesta :rofl: ..........till dom andras förtret :D

En shettis i stallet har iaf löshoppat 90cm! Han är ju så liiiiiiiiiiten så jag förstår inte hur det kan gå till som :love:

jag har hoppat 70-80 barbacka ;). x antal gånger, då jag hadde shettisen så vägrade jag rida med sadel, haha

Det e såklart det är möjligt.. men inte för att ja tycker att det är nåt att skryta om.. SHetttisar är smååå hästar. Men det finns väl altid en förståndig vuxen bakom beslutet så då är väl okey...
Min ridlärare hoppad låångt över 1m me sin b-ponny närhon var liten.

*nån måste juklaga lite*;)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Elo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 120
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar