Shettis och saltsten?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sir Remington
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 887
S

Sir Remington

Har hört rykten om att shettisar inte ska ha någon saltsten. Finns det nån sanning i det och i sånna fall varför ska dom inte ha det ???

Sv: Shettis och saltsten?

Nej det är nog inte sant.

Det kanske är folk som har haft många busiga shettisar som gnagt på saltstenen och ätit upp den fort som gett upp, men det är inte farligt för hästar att få i sig mkt salt, och definitivt inte bara shettisar som kan vara saltstensmissbrukare;). Men käkar de upp saltstenen direkt kan man ju ge i maten istället.

Shettisar är ju likväl hästar o ska även dom ha tillgång till salt. Mina shettisar svettas mkt o de behöver absolut salt.

Ja då är vi inne på samma spår. Häst som häst, alla behöver salt. Men ville bara kolla vad ändra hade för uppfattning. Tack för svar.

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
432
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 442
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 874
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 871
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka