shettis med stickhål (LÅNGT)

kopia

Trådstartare
Min lille tjocke shettis fick för ett år sedan upp en pinne i ljumsken. Den gick nästan hela vägen upp till ändtarmen (vet kände skadan när hon stack in handen där). Vid första vet-kontakten hittades ingenting som satt kvar i såret, utan han fick gå med såret under sommaren. I augusti tog vi honom till djursjukhuset och de öppnade och plockade ut en 8cm lång pinne. Sedan var han in en gång till under hösten och blev spolad. Nu har det fortfarande inte läkt och jag har precis varit in med honom igen. Förutom att det är ett litet hål som fortfarande vätskar sig, verkar han inte nämnsvärt besvärad själv. Han markerar ytterst lite på det bakbenet om det blir belastat (tex relativt tung ryttare som ställer lite mer krav), men det går bra att köra honom. Nu står jag med två alternativ: 1. De öppnar igen och försöker hitta om det finns något kvar (de ser inget på ultraljudet, men som sagt det är långt upp). 2. Låter det vara ett hål.
Vad hade ni gjort?
//Kopia

Sv: shettis med stickhål (LÅNGT)

Om det inte har läkt och vätskar så måste du kolla upp det tycker jag. Om det finns något kvar inne kan det orsaka alla möjliga problem.

Sv: shettis med stickhål (LÅNGT)

jo han är ju kollad igår. De två alternativ jag skrev om var alltså alternativ som vet gav mig. Vet menade att det är ingen fara för hästen att ha det här lilla såret så länge han inte verkar påverkad själv. En operation är ett stort ingrepp och som sagt så såg man ingenting med ultraljudet.
//Kopia

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde... 2
Svar
23
· Visningar
5 844
Senast: Viva
·
Hästvård Hej! För ca 3 månader sedan hittade jag min häst helt förstörd i hagen. Höger framben , ca 10-15 cm från knät mot bogen var det ett...
Svar
18
· Visningar
2 447
Senast: Ozi
·
Hundhälsa I lördags fick vi hastigt låta vår älskade hund somna in. Ett avslut som skulle vara värdigt känns allt annat än värdigt.. Jag funderar...
Svar
15
· Visningar
1 996
Senast: Shpongle
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet... 2
Svar
35
· Visningar
5 899
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dödfödda kaninungar
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4