Shetlandskunniga!! Se hit!

J

Jet

Jag har visst gått och köpt mig en shetlandsponny! :D
En söt liten ettåring som ska få busa ihop med min halvblodskorsning (oxå ettåring).

Det jag funderar över är hans stam. Är den något att ha? Jag har absolut ingen koll på shetlands-stammar & avel, så jag får väl fråga här! :)
Han är e: Jozo RS 387, u: Nicolien v Veldzicht 38-98-0877, ue: Frizo vd Tolberg S 801297.

Någon som vet?

Sv: Shetlandskunniga!! Se hit!

Har du kollat i webstamboken ?

Jozo är e. Jolly Roger of Marshwood som är Elit-premierad, 45 exteriörpoäng. Avkommor, avkommornas meriter, egna utställningsmeriter, färger, stam, födelsedatum, reg. nr mm till SAMTLIGA registrerade shetlänningar hittar du i länken ovan. Jozo har blivit champion unghingst ett par gånger med 42 poäng som bäst. Han har inte fått så många avkommor än, han fick sina första avkommor -02.

Nicolien har fått 40 poäng och hennes pappa är en 1:a premie hingst i Holland.

Om det är nåt speciellt du undrar över kan jag försöka hjälpa dig.

Tusen tack för svaret och länken!! :)

Ja, det verkar ju inte som om han är registrerad iallafall! Har inte hämtat hem hästen ännu, så jag har inte fått några papper heller. Ska försöka få tag på säljaren och fråga.
Han heter iallafall Solkullens Pajazzo. Kanske ska försöka få tag på uppfödarna!? :)

Ah! Nu fick jag tag på säljaren. H*n hade inte skickat in papperen, så det ska jag ta och göra så fort som möjligt! :)

Det var så lite så.

Trevlig stam på den :)

Har han inget pass? Du kan inte genomföra ett ägarbyte i passet om inte säljaren skrivit under 'Ansökan om ägarbyte'. Hoppas det fixar sig så du får pass och allt. :)

Liknande trådar

Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 157
Senast: rostad
·
Avel Jag har 2 shettishingstar som jag funderar på att retäcka mitt sto med till våren. Nu undrar jag om någon som är duktig på färger kan...
Svar
8
· Visningar
5 256
Senast: EmblaAsk
·
R
Avel Har planer att betäcka mitt arabsto i vår, och då jag är novis inom området avel, behöver jag lite råd om val av hingst. Stoet är polskt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 002
Senast: Boll
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 716
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar