Sherlock is back!

Sv: Sherlock is back!

Gah!!! Och jag som inte ens har en fungerande dator. Vägrar se Sherlock i telefonen. Hur länge ska jag behöva vänta?!!! Blir helt grön i fejjan av avund för att ni redan har kunnat se.

*KL*
Sherlock3_2_zps6929aa87.jpg

:love:

Senast ändrad:

Jag var lite smått förvirrad vid avsnittets start då jag följt New York versionen "Elementary" var väldigt skeptisk till en ny variant men den är helt klart sevärd så ett hett tips för er som förälskat er i serien! :)

ÄLSKADE kvällens avsnitt!
Klart bättre än the empty hearse. Det fanns så många fantastiska scener, meningsutbyten och karaktärsutveckling! Gillar't mycket!

Och jag tycker precis tvärt om. Dagens var uselt!

Vitt:
Sherlock var ju out of character hela avsnittet. Hela grejen med honom är ju att han inte förstår och inte bryr sig om sociala spel. Det är helt orimligt att mannen som i förra avsnittet höll Watson i skräck med tågbomben, nu helt plötsligt agerar som världens mest kärleksfulla vän och uppvisa sån självinsikt. Buuuuuu Moffat!

Senast ändrad:

Försökte editera förra posten, men tog för lång tid på mig

Vitt:
Sherlock var ju out of character hela avsnittet. Hela grejen med honom är att han inte förstår och inte bryr sig om sociala spel. Det är helt orimligt att mannen som i förra avsnittet höll Watson i skräck med tågbomben, nu helt plötsligt agerar som världens mest kärleksfulla vän och uppvisa sån självinsikt. Och jag trodde detta skulle vara en snabbtänkt deckare, inte en blinkfest med usel och repetetiv klippning. Saknar både intelligensen, det i vanliga fall så vackra och genomtänkta bildspråketoch kemin mellan karaktärerna. Buuuuuu Moffat! Måtte sista avsnittet vara skrivet av Gatiss!

Haha, så lustigt olika man kan se på det!

Vitt

Jag tycker att mannen som i förra avsnittet höll Watson i skräck med tågbomben, var INTE den riktiga sherlock, alltså helt out of character. Att vara en high functioning sociopath betyder inte att han ser nöje i att ge watson dödsskräck, den enda person han verkar ha ett någorlunda mänskligt förhållande med (t.sammans med mrs hudson), see t.ex. Avsnittet hounds of baskerville)..
Tyckte att både intelligensen och bildspråket fanns där, och DEFINITIVT kemin mellan karaktärerna. Vad som verkligen retade mig med förra avsnittet var att det var alldeles "too full of itself" och alldeles för nöjd med sin egna brillians, det fanns för många självreferenser etc, vilket jag tycket var väldigt avtändande. Ser fram emot nästa vecka!

Svarar i vitt:

Migo:
Det rörande med Sherlocks tal är ju att trots att han säger "som det är" så blir det ett fint tal ändå. Han förstår ju inte själv att det är rörande utan tror att han gjort något fel när alla torkar tårarna. Glöm inte att han hade hjälp av Greg också.

Stefffie:
Jag uppfattar inte att Sherlock medvetet finner nöje i Martins dödsskräck, utan för honom är det ett skämt som alla andra. Det är ju detta som tydligt belyser hans personlighet, han förstår inte hur andra människor tänker och känner.

I övrigt:
Dessa båda avsnitt målar upp en mycket mer detaljerad och nyanserad bild av Sherlock än vi fått se tidigare säsonger. Ta bara kontrasten som ni reagerat på, mellan den man som skämtar om döden och den man som håller ett tal som ger alla tårar i ögonen. Det faschinerande (tycker jag) är att det i mina ögon inte alls skär sig, utan endast tydligare belyser vem Sherlock är. Han FÖRSTÅR inte att det är fel att låta John tro att bomben ska sprängas på samma sätt som han inte FÖRSTÅR att hans tal bitvis är mycket vackert - han konstaterar ju bara fakta.

Jag bara ÄLSKAR Mary och Amanda spelar henne perfekt. Efter bara två avsnitt så fattar jag inte hur vi klarade oss utan henne så länge.

Jag håller med dig. Jag gillade inte heller det avsnittet, framför allt gillade jag inte att (vitt) storyn var knuten runt bröllopet, jag avskyr överlag återblickar. Sedan tyckte jag att Sherlock hamnade i ett antal situationer som var för gulliga, som detta med att han skulle avslöja graviditeten och att han hade skrivit en bröllopsvals åt dem. Så totalt onödigt och alldeles för smetigt.

För övrigt var det varken Moffat eller Gatiss som skrivit detta avsnitt, utan Steve Thompson.

Åh, Sherlock! :love:

Var liiite besviken på första avsnittet, tycker att de har gjort avsnittet onödigt rörigt och det som gör Sherlock till Sherlock saknades lite. Avsnitt #2 dock. Såå mycket bättre! Diggar verkligen Mary, helskön!

Det är med skräckblandad förtjusning som jag längtar efter söndag (vill ju inte att det ska ta slut :( ).

Har ni förresten några teorier om hur han klarade fallet?

*kl*

Något att trösta oss med när vi sett färdigt 3:3 imorgon kväll:
Reddit skrev:
Sherlock season 4 and 5 confirmed by Steven Moffat: “The ideas are the best we’ve ever had” says Steven Moffat

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: 95johsv
·
Hästhantering Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka. "For...
Svar
1
· Visningar
783
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ... om något som gnagt i mig ända sedan en av mina kunder i morse gratulerade mig på Internationella Kvinnodagen. Och jag känner att jag...
Svar
0
· Visningar
1 322
Senast: Mineur
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023
  • Tråden för spår