Sharp objects på HBO

mandalaki

Trådstartare
Någon som tittar?

Jag såg första avsnittet i går och är klart nyfiken på resten. Jag tyckte ju att Sharp objects var Gillian Flynns bästa bok, trots att Gone girl var så mycket mer hajpad.

Början på avsnittet i går var otäckt spännande, sedan kändes det som en liten svacka där jag funderade över om stämningsläget var lite effektsökeri. Men i efterhand i dag så vill jag helt klart se mer. Inte minst för att det är en kvinnodominerad spänningsserie som inte verkar frossa i närbilder på våldtagna, skändade, mördade kvinnor.

Jag har sett de två avsnitten som ligger ute.
Gillar den väldigt mycket hittills. Spännande, lite otäck och vill veta mer hela tiden.
Mamman och hennes ögonfransdragande är så obehagligt tycker jag.
Gillar också att huvudkaraktären är en kvinna då hennes roll/karaktär nästan uteslutande brukar spelas av män annars.
Visste inte att den har en bok som förlaga!

Är det spöken och sånt övernaturligt med eller är det liksom "realistiskt"? Blev lite sugen av att kolla nu efter trailern och jag gillade Gone Girl. Men har svårt för när det blir onaturligt om ni fattar hur jag menar :)

Jag har sett de två avsnitten som ligger ute.
Gillar den väldigt mycket hittills. Spännande, lite otäck och vill veta mer hela tiden.
Mamman och hennes ögonfransdragande är så obehagligt tycker jag.
Gillar också att huvudkaraktären är en kvinna då hennes roll/karaktär nästan uteslutande brukar spelas av män annars.
Visste inte att den har en bok som förlaga!

Ja det med ögonfransarna är jätteskruvat!

Sharp objects/Vassa föremål är Gillian Flynns debut. Klart läsvärd.
Är det spöken och sånt övernaturligt med eller är det liksom "realistiskt"? Blev lite sugen av att kolla nu efter trailern och jag gillade Gone Girl. Men har svårt för när det blir onaturligt om ni fattar hur jag menar :)

Nej, mer deckarhistoria. Huvudpersonen är journalist och åker tillbaka till sin klaustrofobiska hemstad där två flickor försvunnit. Låter som värsta utslitna klyschan men inte i Flynns kompetenta händer.

Tänker främst på hennes insats i "Arrival" och i "Julie & Julia". Jag är dessutom barnsligt förtjust i "Förtrollad", för jag tycker att hon är så bra i den rollen även om filmen i sig är... Ja, den är ju vad den är. :D
Aha, det förklarar saken, har inte sett någon av dem. :D

Ja det med ögonfransarna är jätteskruvat!

Sharp objects/Vassa föremål är Gillian Flynns debut. Klart läsvärd.

Nej, mer deckarhistoria. Huvudpersonen är journalist och åker tillbaka till sin klaustrofobiska hemstad där två flickor försvunnit. Låter som värsta utslitna klyschan men inte i Flynns kompetenta händer.
Åh det låter ju lovande. Då ska jag nog försöka vänta mån vecka till så jag kan kolla flera avsnitt :)

Någon som tittar?

Jag såg första avsnittet i går och är klart nyfiken på resten. Jag tyckte ju att Sharp objects var Gillian Flynns bästa bok, trots att Gone girl var så mycket mer hajpad.

Början på avsnittet i går var otäckt spännande, sedan kändes det som en liten svacka där jag funderade över om stämningsläget var lite effektsökeri. Men i efterhand i dag så vill jag helt klart se mer. Inte minst för att det är en kvinnodominerad spänningsserie som inte verkar frossa i närbilder på våldtagna, skändade, mördade kvinnor.
Har inte sett, men ska absolut titta nu efter att ha läst här! Har även funderat på att se filmatiseringen av Dark Places, har du sett den? Är den också sevärd?

Har inte sett, men ska absolut titta nu efter att ha läst här! Har även funderat på att se filmatiseringen av Dark Places, har du sett den? Är den också sevärd?
Nope, visste inte ens att den var filmatiserad. Gone girl är det väl har jag för mig, vet du om den är bra?

Nope, visste inte ens att den var filmatiserad. Gone girl är det väl har jag för mig, vet du om den är bra?
Det gjorde knappt jag heller, men den dök upp när jag kikade runt på IMDb och har fått helt ok betyg där!

Gone Girl som film var helt okej tycker jag, men eftersom bokens storhet för mig handlade väldigt mycket om sättet den var skriven på blev det lite platt och tråkigt på bioduken tyckte jag. Det kändes väldigt svårt att förklara för min vän (som inte hade läst boken) varför boken var så speciell, för filmen var som den sortens filmer är mest...

Jag gillar Flynn väldigt mycket och tycker än så länge att serien lyckas hålla samma (eller nästan i alla fall) oklara obehagskänsla som boken så jag tycker det är lovande. Amy Adams passar i rollen!

Kände inte heller till att Dark Places har filmatiseras, den måste jag försöka se.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka