Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som tittar?
Jag såg första avsnittet i går och är klart nyfiken på resten. Jag tyckte ju att Sharp objects var Gillian Flynns bästa bok, trots att Gone girl var så mycket mer hajpad.
Början på avsnittet i går var otäckt spännande, sedan kändes det som en liten svacka där jag funderade över om stämningsläget var lite effektsökeri. Men i efterhand i dag så vill jag helt klart se mer. Inte minst för att det är en kvinnodominerad spänningsserie som inte verkar frossa i närbilder på våldtagna, skändade, mördade kvinnor.
Åtminstone i boken vävs de ihop väldigt väl, man får förklaring till allt som behövs som jag minns. Gillian Flynn är medproducent och ska vara en av manusförfattarna men jag läste någonstans att hon inte var riktigt överens med regissören.Mamman alltså... ska det komma en förklaring till neuroskänslan? Huvudpersonen gillar jag, alla små detaljer med henne, och relationen hon har med sin redaktör.Otäckt tickande småstad, hoppas att de väver ihop alla flashbacks så att vi får en mer sammanhållen bakgrund.
Och fint att de ofta bara är små drömlika ögonblick! Vi fick gå tillbaka flera gånger för att en del flashbacks gick att missa när fokus för ett ögonblick var nere i popcornskålen.En grej jag gillar är hur naturligt de väver in alla flashbacks. Sömlöst, som verkar vara det nya svarta.
Ja, jag tycker också att det är rätt snyggt! Snyggt utan att vara överarbetat som i Handmaid.Och fint att de ofta bara är små drömlika ögonblick! Vi fick gå tillbaka flera gånger för att en del flashbacks gick att missa när fokus för ett ögonblick var nere i popcornskålen.
Väldigt snygg serie!
Exakt! Snyggt på så sätt att det är bra foto och inte så plastigt. Jag är också glad varje gång en kvinnlig skådis får se rimligt sliten och normal ut, så som huvudpersonen gör här. Hon är skitsnygg, men hon är trovärdig.Ja, jag tycker också att det är rätt snyggt! Snyggt utan att vara överarbetat som i Handmaid.
Ja, betydligt mer trovärdig än många andra!Exakt! Snyggt på så sätt att det är bra foto och inte så plastigt. Jag är också glad varje gång en kvinnlig skådis får se rimligt sliten och normal ut, så som huvudpersonen gör här. Hon är skitsnygg, men hon är trovärdig.
Jag såg halva andra i går, klockan gick lite för fort i går kväll. Men fortsätter gilla.
@Fiorano Jag har inte sett de senaste avsnitten men - jag stör mig också på drickandet, mest på hur det skildras. Någon som halsar vodka i bilen hela dagarna och ändå är skärpt känns inte trovärdig.
Å andra sidan - hade hon bara haft självskadebeteendet hade jag retat mig på det också och tänkt Män får supa för att döva sina trauman, kvinnor ska skära sig.
Ja, det förstår jag. Ett tag kontrasterades ju det där med polisutredare i tjusiga kostymer som halstrade pilgrimsmusslor och lyssnade på opera. Lika klyschigt det.Jag hänger nog egentligen mest upp mig på att det är ytterst sällan fungerande människor som har trasiga förflutna och kan lösa brott. Fattar förstås att det måste finnas nån form av tvist till en huvudkaraktär, en historia som ger djup och förklaring. Men just eländig och nersupen har ju gjorts till gud och förbannelse. Big Little Lies är ett underbart exempel på kvinnor med djup, karaktär och massa fel men som ändå inte bara super ner sig.
BLL är helt fantastisk! Har sett sista avsnittet flera gånger för att det är så snyggt, är så tillfredställande samtidigt som det gör så otroligt ont. Bland de bästa tv-avsnitt som någonsin gjorts! Killing Eve står på min lista att seJa, det förstår jag. Ett tag kontrasterades ju det där med polisutredare i tjusiga kostymer som halstrade pilgrimsmusslor och lyssnade på opera. Lika klyschigt det.
Har inte sett BLL men förstått att jag kanske borde göra det. Killing Eve finns det nåt som heter också, på den listan.
BLL är ok tycker jag men Killing Eve ärHar inte sett BLL men förstått att jag kanske borde göra det. Killing Eve finns det nåt som heter också, på den listan.
Låter klart lovande, tack!BLL är helt fantastisk! Har sett sista avsnittet flera gånger för att det är så snyggt, är så tillfredställande samtidigt som det gör så otroligt ont. Bland de bästa tv-avsnitt som någonsin gjorts! Killing Eve står på min lista att se.
Haha, ok, tack!BLL är ok tycker jag men Killing Eve är. Se den!!!