Seven-Pevens bebistråd

Haha, nu är ni nyfnikna va? ;)
En brunmönstrad och vit bicolour hane
20160509_193129_zpsg5rz3b5a.jpg

En svartvit harlekin hane
20160509_202617_zpscqb9hay6.jpg

En blåvit bicolor hane, möjligen mönstrad
20160509_222028_zpseezrmvdz.jpg

Och en svartvit van hona :love:
20160509_205356_zpsf0z6uaua.jpg

Ska se om jag kan få bild på honan huvudteckning imorgon, superhäftig!
Seven skötte sig så himla bra, det gick så väldigt fort så vi hann inte riktigt med varken hon eller jag. Första var lite jobbig att få ut, resten gick utan problem. Fina och mycket jämna vikter också, minsta 83 och största 93 gram.

Men åååh! Tjejen då! :love: Jag älskar när de har färg bara på svansen och huvudet :love::love:
Duktiga Seven! De är så fina! Sött med det vita tecknet mitt på ryggen på den bruna killen :D

Usch, nu får jag verkligen ge mig på tåls så att jag inte smyger bort och kikar genom fönstret på nytillskotten :angel:;)

Förresten, hade du planerat att behålla någon eller? Jag tror att jag själv skulle ha svårt för honan .. :o:angel:

edit: Precis så många som uppfödaren ville ha också! Grattis! :D

edit2: Du skrev inget om brunt som möjlig färg i början såg jag nu, hur kommer det sig? :)

Haha, nu är ni nyfnikna va? ;)
En brunmönstrad och vit bicolour hane
20160509_193129_zpsg5rz3b5a.jpg

En svartvit harlekin hane
20160509_202617_zpscqb9hay6.jpg

En blåvit bicolor hane, möjligen mönstrad
20160509_222028_zpseezrmvdz.jpg

Och en svartvit van hona :love:
20160509_205356_zpsf0z6uaua.jpg

Ska se om jag kan få bild på honan huvudteckning imorgon, superhäftig!
Seven skötte sig så himla bra, det gick så väldigt fort så vi hann inte riktigt med varken hon eller jag. Första var lite jobbig att få ut, resten gick utan problem. Fina och mycket jämna vikter också, minsta 83 och största 93 gram.

Fantastiska småkryp! :D Älskar ju den lilla vita med svarta svansen...

Förresten, hade du planerat att behålla någon eller? Jag tror att jag själv skulle ha svårt för honan .. :o:angel:

edit: Precis så många som uppfödaren ville ha också! Grattis! :D

edit2: Du skrev inget om brunt som möjlig färg i början såg jag nu, hur kommer det sig? :)

Får börja sova med pyjamas då :p
Brunmönstrad säger man ofta om en svart med mönster, dom blir ju bruna. Men det riktiga sättet att säga det på är att han är svartmönstrad.
Du får jättegärna komma sen när dom är 3-4 v :)

Uppfödaren vill att jag ska behålla. Men nu när det bara blev en hona så får vi se. Hon har för mig en helt underbar färg, men hon ska ju ha utseendet också. Båda föräldrarna är ju i mina ögon riktigt snygga och pappa Frodo kompletterar Sevens brister och tvärt om, så teoretiskt blir det BIS-katter allihopa :angel: Dvs skitsnygga. Men det får vi se. Mönstrade hanen har urläcker päls, men jag har ingen möjlighet att hålla fertil hane.

Bra jobbat! Och grattis :love:

Jag var överflödig. Det märktes inte på Seven att hon var förstagångare, hon skötte allt till och med bättre än Malla som låter matte navla av :cool: Äckligt säger hon :wtf::DDet gjorde lite (läs mycket) ont att få ut första, hon vrålade så jag var lite rädd för att störningsjouren skulle ringa på :nailbiting: Men annars, älskade kissen min :love:

Alla fick vara med och titta, Seven tyckte det var okej och det kändes bra. Då vet dom vad som hänt. Malla var med och höll lite koll, Bonnie med fast på avstånd. Chloe tror det har kommit nått urläskigt och att hennes kompis är utbytt mot nått underligt i lockig kattkostym. Hon går och fräser åt allt och alla och smyger runt. Men det lugnar sig, luktar konstigt fortfarande. Och hon har ju aldrig sett en så liten kattunge.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka