Settrar=Kan ej vara ensam hemma???

Sv: Settrar=Kan ej vara ensam hemma???

Har nu på fler håll fått höra att detta faktiskt finns. Och tydligen är det bara hos Engelsk Setter! Det är dock väldigt sällsynt, men det finns tydligen ;)

Har kastat ut frågan om detta till fler personer och har då bla fått detta svar citerat ur en bok!
Citat ur :"Den stående Fågelhundens ABC&D"
"CL eller "hjärnesvinn".Är en defekt som,förutom hos människan,endast är känd hos Engelsk Setter. Den innebär att det genom en störning i hjärnans ämnesomsättning anrikas slaggprodukter i nervcellerna.De första symptomerna kan urskiljas i 16-20 månadersålder i form av tilltagande dövhet,försämrad orienteringsförmåga och efter hand även balansproblem.Senare kommer epilepsiliknande anfall.Hunden dör normalt innan den blivit två år gammal."


Fågelhundar.....vilda:bump: :bump: ......nähä.....;):D ....... Visst har hundarna väldigt mycket energi, men får dom bara arbeta så blir det väldigt lugna fina hundar att ha hemma och samtidigt fortsätter dom att vara energiknippen när dom får komma ut i skog och mark!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 389
Senast: Troll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 208
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Upplever ni att äldre hundar har svårare att vara ensamma hemma? Ruben är 13 år nu och har aldrig haft några problem med att vara ensam...
Svar
14
· Visningar
1 586
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp