Sv: Ser magra hundar-kommenterar ni?
Men ibland har man god lust och ifrågasätta.:smirk:
Varför då?
Tror du verkligen att människor som är elaka och svälter sina hundar tar med dem på stan?
Ibland när jag ser nervösa hundar på spårvagnen eller på stan så brukar jag alltid tänka att någon person just tagit hand om den och just nu håller på med seriös miljöträning.
Många hade i samma fall tyckt synd om hunden som trots sin nervositet var tvungen att följa med överallt.
Hundar är som hästar, man får liksom inte läsa in så mycket i det!
Jag fick djurskyddsmyndigheten på besök oväntat en dag. Jag hade nämligen en svältande häst ute dygnet runt.
Djurskyddsinspektören kom ut och tittade och skakade på axlarna och åkte hem. Hästen hade ägt i en vecka kanske, den var oerhört mager och jag köpte den endast för att "rädda" den.
Jag hade haft den inne i stallet i ca 2 dagar och börjat ge dem foder, samt hade låtit den beta i grimskaft i hagen en stund varje dag för att vänja sej vid betet.
Hur som helst så hade jag släppt den på bete (det var i juni) så att den kunde äta hur mycket den ville och gå upp i vikt. Samtidigt stödfodrade jag den med kraftfoder.
Men någon hade ringt och anmält, trots att den smala hästen stod i en stor hage med massor med bete. Ibland fattar jag inte vad folk tänker när de inte frågar först utan bara ha en massa förutfattade meningar!
Som porslinshunden på trappen som fick sitta ute i ur och skur. Stackare!!