Ser magra hundar-kommenterar ni?

Sv: Ser magra hundar-kommenterar ni?

jag vill inte gärna kommentera och kritisera om jag inte vet bakgrunden till att hunden ser ut som den gör

har själv en för smal hund för att hon är otroligt kräsen med maten och äter dåligt + att hon är liten för sin ras vilket gör att det hela ser ännu värre ut när hon går berdvid våra andra "normal stora" hundar i samma ras och pälsen är inte den bästa.
iband ser hon ut som en skata rent ut sagt, och jag vill inte att folk hoppar på mej på gatan och börjar ställa frågor och ge mej en uppläxning. jag vet hur min hund ser ut och hur hunden ser ut att må ( spec i hundovanas ögon), detta är inget som folk behöver tala om för mej. Jag gör så gott jag kan för att få henne att äta sina portioner varje dag.

så nej jag säger inte till, för jag vethelt enkelt inte hundens bakgrund.
men skulle jag se samma hund en lång tid i samma tillstånd skulle jag nog bara prata med ägare och höra hur det är fatt med hunden. inte för att kritisera och dra förhastade slutsatser.

( detta är inte riktat till TS utan helt allmänt)

Liknande trådar

D
Övr. Hund Imorse var jag med om nåt mindre behagligt som jag har svårt att smälta som jag känner att jag behöver lufta här samt funderar jag på...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: AnnaSGM
·
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 230
Senast: yennork
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 035
Senast: Lenis
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 453
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar