Ser jag för lång ut? SNÄLLA SVARA!

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

ellahellberg

Hej! Jag har börjat tycka att jag ser för lång ut för min d-ponny :S
Alla säger att jag inte är det, men jag kan ändå inte släppa det..
Så nu frågar jag er, eftersom ni inte känner mej. Vissa kanske säger att jag inte är det bara för att vara snälla, jag vet inte..
Ponnyn är 144 cm och jag är ca. 165 cm.

Försökte ladda upp bild, men det gick inte :confused: Om ingen kan hjälpa mej så får ni försöka lista ut med längderna. :crazy:

Sv: Ser jag för lång ut? SNÄLLA SVARA!

Jag tror absolut inte det är någon fara, jag är 168 och kan rida D ponny utan problem.

Det finns en tråd i "ridning" om längd, vikt etc. på hästar som du kan kolla i, sen finns det en bra tråd på "gnägg" om "vi som rider 'för små' hästar" som är bra att kolla i om du vill ha en idé :)

Om inte ponnyn är väldigt klen eller om du har extremt långa ben eller lång överkropp så kan jag inte tänka mej att det ser konstigt ut.
Jag är 168 cm lång och min häst är ca 150 cm hög, min förra häst var 142 cm och det såg inte heller konstigt ut.
Min nuvarande var ca 142-143 cm hög när jag köpte henne och jag trodde inte att hon skulle bli högre, men eftersom åldern var fel i passet och hon var yngre än passet uppgav så har hon växt lite till;)
Min dotter är 174 cm lång och hennes häst är ca 152 cm hög och de är väldigt proportionerliga och då har ändå min dotter väldigt långa ben.

Kan inte tänka mig att det ska se konstigt ut, jag rider ofta D-ponny och är 168-169 och tror väl inte det ser allt för skumt ut, min smärtgräns var dock helt klart att rida maxad C-ponny, då kände jag mig för lång, benen blev lite för långa då jag skulle vara utan stigbyglar, men var en ridlärare som satt upp mig på han och lät mig rida han flera gånger så han dog väl inte precis av det!

Det var en som sa till mig att om man tex har en vit häst som är 150cm och man är kankse 170 cm så ser man längre ut om man har mörka färger på sig.

jag kom på det nu haha
men du ser säkert inte för lång ut (:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: Dessie2010
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama