separera dräktigt sto fr kompis

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare suan3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 735
S

suan3

jag har ett sto som ska föla i början på maj. vi är lite trångbodda i stallet så hennes kompis ska gå med andra hästar . hon är lugn o trygg att gå själv men funderar lite på när jag ska separera dem med tanke på om det blir för mkt stress för henne trots allt? ge mig era tankar snälla.

Sv: separera dräktigt sto fr kompis

Dela på dem när det är dags, hon lär väl föla inne? Då är det ju bara att släppa ut henne ensam med fölis när det kommit. Så har vi gjort de gånger vi fått föl, stoet har gått med sällskap till den natten bebis kommer, sen ut ensam fortsättningsvis.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Ketrawzc
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 495
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 524
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka