höstmåne

Trådstartare
Hej. Min häst fastande i staketet och fick en ful sårskada in till benet och hela tåsträckaren gick av. Senan kommer inte att läka med sig själv igen utan det kommer läka ihop med ärrvävnad enligt vet. Prognosen på dessa skador är god sa veterinären. Jag har inte fått några råd alls än egentligen kring rehab mm. Det är nu exakt tre veckor sedan han fick skadan och han ordinerades boxvila. Vi ska snart på återbesök. Jag har letat en hel del på nätet men inte hittat så mycket om denna typ av skada. Är det någon som har erfarenhet kring rehab, tid?, prognos osv? :)

Hej. Min häst fastande i staketet och fick en ful sårskada in till benet och hela tåsträckaren gick av. Senan kommer inte att läka med sig själv igen utan det kommer läka ihop med ärrvävnad enligt vet. Prognosen på dessa skador är god sa veterinären. Jag har inte fått några råd alls än egentligen kring rehab mm. Det är nu exakt tre veckor sedan han fick skadan och han ordinerades boxvila. Vi ska snart på återbesök. Jag har letat en hel del på nätet men inte hittat så mycket om denna typ av skada. Är det någon som har erfarenhet kring rehab, tid?, prognos osv? :)

Du får nog en rehabplan när veterinären ser att det läker, dvs tidigast vid återbesök.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
35 385
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 296
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 930
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 218
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix