Senskada-sista chansen!! *hjälp*

Linda_77

Trådstartare
Hjälp!

Min älskling har blivit utdömd pga svårläkt senskada. Det är ett inflammerat förstärkningsband i ett bakben som opererades i början av januari som inte har blivit bättre, trots att hon vilat sedan oktober. Hon var halt 2 grader vid återbesök i förrgår och veterinären tror att hon aldrig kommer att hålla för ridning. Han sa att man kunde ge henne ytterligare 3 månader för att se om hältan går ner såpass att man kan t-märka henne, men det känns väldigt trist när hästen bara är 3 år.
Nån som har erfarenhet av sådana här skador? Ska jag ta veterinären på orden och avliva henne? *snyft*

Sv: Senskada-sista chansen!! *hjälp*

Vil ikke gi deg falske forhåpninger,men magneter kan kanskje hjelpe?
Lykke til

Laser har en mycket god effekt, den tar bort svullnaden vilket är bra för att få igång en god läkning, ökar cellens ämnesomsättning,ökar blod cirkulationen mm.

Som förregående sa, magneter har oxå hjälp hästar tillbaka. Lycka till

En bekant till migs häst skadade dig på ett stålrör och vart riktigt dålig, dom trodde inte att han skulle ha en chans men en vääldigt envis ägare gjorde honom bra!
Prata med Unki här på sidan, det var hennes häst som gjorde illa sig.

Blev han helt bra så han kunde hålla för träning/tävling?

Ni andra som rekommenderar magneter och laser, vet ni någon i Västsverige som sysslar med det?

Beror lite på vart i västsverige, vet om en del inkl. mig själv då

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 334
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
6 758
Senast: Ajda
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 658
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka