hanoirocks
Trådstartare
Senskada på ytliga böjsenan konstaterades genom ultraljud 1 sep. Då ganska halt. Sjukhage sedan dess. I sep skritt 10 min/dag för hand och så har vi ökat på det 10 min i månaden. Nytt Ultraljud gjordes 1 nov då såg det mkt bättre ut och visade väldigt lite hälta på böjt samt rakt spår i trav. Fr.o.m januari 50 min skritt för hand/dag. Nytt ultraljud 11 januari som inte visade någon skillnad sen förra ultraljudet. Hon är fortfarande liiite halt på böjt spår. Ingen hälta på rakt spår.
Det känns lite tungt nu. Hon börjar bli less på sjukhage efter 4,5 månader... Hon är mkt fin för sin ålder men hon är ändå 24 år.. Vi ska avvakta 2 månader till och se hur hon ser ut då. Jag vill gärna ha tips och erfarenheter runt senskador. Vattenträning? El-behandling? Vad har fungerat eller inte fungerat för era hästar?
Det känns lite tungt nu. Hon börjar bli less på sjukhage efter 4,5 månader... Hon är mkt fin för sin ålder men hon är ändå 24 år.. Vi ska avvakta 2 månader till och se hur hon ser ut då. Jag vill gärna ha tips och erfarenheter runt senskador. Vattenträning? El-behandling? Vad har fungerat eller inte fungerat för era hästar?