Sensation Ride

Sv: Sensation Ride

Fast knästöden får du ju ändra så att de passar just dig. De kan ju omöjligt veta i Kanada hur du vill ha dina knästöd. Det är ju det som är det fina med att de är flyttbara att man kan sätta dem precis som man vill :)

Alltså, det låter ju som om du har stiglädren på fel håll eller nåt. Så som du beskriver skulle mina stigläder omöjligt kunna hoppa ur på något sätt. Kolla på återförsäljarens hemsidan om du kan hitta en bild där det syns hur det ska vara eller maila åf och fråga om hjälp. Åf kanske kan hjälpa dig om du mailar bilder på hur du har satt det till henne?

Annars så köp vanlig webbers och använd dem istället. Om du googlar på "webbers stigläder" så hittar du en hel del som säljer sådana. Även åf för Sensation sadlarna säljer sådana eller har iallafall sålt sådana tidigare. För även om du då går miste om den extra avlastande effekten så måste det ju vara bättre än att det händer en olycka.

Senast ändrad:

Det är fysiskt omöjligt. Du måste satt ihop det fel.

När kompisens dotter rider, byter vi till vanliga läder. Det är bara att sätta dit, precis som på vanliga sadlar. Inget krångel alls.

Jag kan flytta mina knäskydd. Och var stiglädrena ska va. Bara tröka dit så du sitter perfekt, så sitter du där du sitter.

Jag har satt mina exakt efter bilderna som följde med. Ändå får jag ett slack på inneremmen mot sadeln, den är för lång. Omöjligt säger ÅF men jag hade då inga problem att få till det;). Troligtvis behöver jag länga lädren men då når jag inte ned med fötterna till stigbyglarna.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: LG68
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama