Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gårdens gammelgubbar, nu 23 (den stora) respektive 30 år (den lilla), busade i hagen häromdagen...Dotterns läromästare flyttade till oss i höstas, han är numera 22 år och rids några gånger/vecka. Vi har inte riktigt lärt känna honom fullt ut än, men han har mycket att lära sin matte.
Och yngsta sonens ponny är 29 år och lät husse prova på sin första galopp på nyårsdagen i år. Han rids och körs nån gång då och då, när andan faller på. Aldrig några långa stunder.
Jag har en som är 25 år och hans hagkompis är 30 år.
Hon på 30 är lite stel men är väldigt pigg och kom häromdagen i full galopp i hagen och sparkade bakut =)
Han på 25 är som han alltid varit i princip. Haft honom sen 1999. Han är fin i ben och leder =)
Båda får tillskott av hyaluron dagligen vilket hjälper mot stela leder.
Bild från maj 2016
Jag tog bort mitt sto september 2018. Hon var fortfarande pigg men magrade mer och mer trots att jag gav henne så mycket mat det bara gick. Hon var då trettioMin 29 åring drog med sig hela flocken till skogs i höstas med spetsade öron och glimten i ögat försvann hon i täten för gänget men hon vände också hem flocken igen fortfarande lika lycklig
Trakhener född 1988 i polen.
Veterinär var nyligen här för årlig tand och hälsokontroll och tyckte hon var mycket fräsch för sin ålder. Då hon inte rids så har ryggmusklerna tunnat ur en del och så är hon lite dålig i magen höst/vinter tyvärr.