Senast tagna bilden.. V

Sv: Senast tagna bilden.. V

"Asså shiet matte, den där hunden är tokig!" :eek:
3525_10151287634413030_975809920_n.jpg

Vi blev visst med bonushund igår. :angel: Hon ser mycket lugnare och sötare ut än vad hon är. :devil:
558054_10151287602618030_682661491_n.jpg

Dom går under smeknamnen Knoll och Tott, Ler och Långhalm, Skrot och Korn eller Helan och Halvan.
Dom båda flickorna är släkt och det MÄRKS! :devil:

Vad fin han är! :love: Han ser inte "elak" ut som dom flesta flattar med gula ögon gör, passar faktiskt honom :)
Men det börjar klia i trimfingrarna när jag ser öronen och halsen :devil: Ska dom vara fullpälsade där?

Systemkamera o hålla in knappen, brukar bli iaf ngn bild som duger då :)

Fin han är, är det en Wachtel?

kl
Mina fick varsin AllSafe sele igår o idag har vi varit på premiärtur med bilen :)
DSC_0002_zps358b3d10.jpg

Hm, är det sånna "bilbälten" för hundar? Hur spänner man fast dem? Dyra? Bekväma?

Känner att det är likabra att förbereda sig då hund lär växa ur bur och bagageutrymme och hela faderullan...

Ja, de är krocktestade o jättebra! Sitter bra på mina grabbar, väldigt ställbara. Du sätter fast dem i bältet, går att använda selen vid promenad om man vill.
Inte dyra, gav 500:- styck. Dock tror jag inte de är säkra om hunden är stor, har för mig jag läst om det här på buke.

*KL*

Det har kommit en massa snö igen!
20130207-65.jpg

20130207-69.jpg

20130207-122.jpg

20130207-151.jpg

Praktexempel på hur snäll Grim ser ut när han leker. Självklart med tillhörande knasiga ljud. :cool:
20130207-158.jpg

20130207-160.jpg

20130207-167.jpg

Mysigt! Vi har med lite snö nu igen!

Barnen busade med hundarna i rastgården idag! Melvin är gärna med på noterna och älskar att retas och bli jagad med pinne i munnen medans William sakta men säkert lär sig att ingen tänker sno hans leksak =9 Nya halsband har de också!

nyfrisyr_zps9fbd6c8b.jpg

nytthalsband_zps083ba8cf.jpg

Vad fin han är! :love: Han ser inte "elak" ut som dom flesta flattar med gula ögon gör, passar faktiskt honom :)
Men det börjar klia i trimfingrarna när jag ser öronen och halsen :devil: Ska dom vara fullpälsade där?

Tack! :love:
Nej, faktiskt inte, han ser ganska snäll ut :D. Det är ju ganska många wachtlar som har gula ögon, men hans är verkligen gula, och har varit sen han var liten.

Haha, de ska ha lite hår där ja, det är ju ändå en långhårig hund :D Men, med tanke på att våra badas ungefär 1 gång/år och borstas kanske 2-3 gånger så är det ändå en väldigt lättskött päls. Lite tovklippning ibland bara, ff a vid bakbenen :)

Systemkamera o hålla in knappen, brukar bli iaf ngn bild som duger då :)

Fin han är, är det en Wachtel?

Haha, jag får nog göra ett nytt försök imorgon, för de där var det bästa resultatet av systemkamera och hålla in knappen igår :angel:

Tack! Japp, det är en Wachtel :)

kl

Långpromenad med den största kärlekskällan! :love:

20130208-014217.jpg

Rundade av kvällen med ett litet ben.

20130208-014515.jpg

Tar ni andra tusentals kort och sedan plockar ut de (få) som blir bra, eller är era hundar naturliga löpar-modeller?

Yes, they are :D
Mina hundar rör sig liksom som bambi, och till och med när de är fula blir de graciösa.
Billy är som fulast när hans svans blir tokigt krokig, annars kommer han undan med allt :D

Ett urval:

x_web_dsc_0158_144505156.jpg

dsc_0462_180131658.jpg

dsc_0027-copy_192452602.jpg

web_dsc_0368_194912729.jpg

dsc_0969_x_50815589e087c32291ad770c.jpg

wildbilly_194914071.gif

Senast ändrad:

Tar ni andra tusentals kort och sedan plockar ut de (få) som blir bra, eller är era hundar naturliga löpar-modeller?

Förut gjorde jag så. Nu har jag lärt mig när det lönar sig att fotografera och kör mycket på att försöka tajma rätt. Förut tyckte jag att det verkade vara en dröm att ha en kamera som klarar många bilder per sekund. Nu har jag en som kan ta 8 bilder/sekund och utnyttjar det sällan :p

Att hon ser bra ut på i princip alla bilder gör dock INTE att jag lägger ut alla bilder. Då gör jag istället så att jag väljer ut de allra bästa av dem osv. Så procentuellt sett så är det ungefär lika många som publiceras nu som när jag fotade hur mycket som helst, men de bra bilderna nu är långt mycket bättre än de som var mina bra bilder förut.

Ibland fotar jag ca 100 bilder och blir nöjd med en enda av dem. Dagen då jag fotade den här är ett sådant exempel:
Wahidah.jpg

Den dagen gick dock många bilder bort bara för att hennes springkompis hade täcke på sig, eller sele, något sådant, och jag tyckte det var tråkigt att ha med det på bild :angel:

På vintern publicerar jag mellan 2-5 bilder per 100 bilder ungefär, för då är jag så petig med hur snön flyger och allt möjligt :angel: På sommaren blir det kanske 10 bilder av 100, men betydligt fler om vi är på tävlingar/träningar eller liknande.

Åh ja justja! :o Det blev ju så mycket trassel med tanten i våras.. Tappade lite fokus på allt där. Misstänker att det inte blir så mycket vallning nu när det är snö osv? Men till våren så kommer jag gääärna :D

Förstår det! Allt blir ju upp och ner när man förlorar en hund:(

Nu är det som sagt lite väl mycket snö, men sägnen talar ju om att grönskan återkommer (även om det känns rätt avlägset...) så vi får höras av då:)

Alltså matte, du har inte glömt bort våran kvällsmat va?
555979_10151288409663030_799399591_n.jpg

Men vänta nu här, det är MIN skål!
163361_10151288527873030_242084853_n.jpg

Härja, härja, härja
521899_10151289610858030_1068204110_n.jpg

Tala om att det blir mer livat med en 1-åring i huset! :eek: Och det är inte 1-åringen som är livad! :devil:
Min kära Ila blir så upplivad av att få en kamrat att hon blir som valp på nytt. Både jag och sambon kommer förmodligen att gråta den dagen Cobra hittar ett nytt hem. Tänk om hemmet hade plats för alla hundar som ryms i ens hjärta. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 662
Senast: Trott
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka