Senast tagna bilden IX

Jag vet en man som jagade ripa med sin wachtel:D

Äh, jag fortsätter nog med mina galningar, jag är inget stort wachtelfan *duckar* :angel:

Fränt :D Det finns ju ett fåtal som använder dem som spaniels. Ladda hade nog kunnat funka hyfsat som stöthund, hon vänder bra på pipa när hon söker fågel. Att hon sen följt efter med skall vid uppfloget är ju en annan sak :D
Vet inte huur många gånger man tänkt "Jäklar vilket upptag!!" och så är det en jäkla tjäder som är orsaken till allt tumult :cautious:

Äsch, du har la inte träffat några rediga bara :angel:

IMG_5744_zpsnngslkuo.jpg
IMG_5737_zpsbub1bg08.jpg

Ett par mörka kvällsbilder där det syns hur mycket snö vi har fått!

Jag tänkte lägga in en film också men får det inte att funka, vad använder ni för att kunna lägga upp filmer? :)

Hjälp, det var redigt mycket snö!!! :nailbiting: (jag är inte alls redo för vinter)
Jag använder vimeo för filmer.

Idag på promenaden blev min black and tan kelpie kallad för schäfer. Hon är liten för att vara kelpie med sina 40 cm så hade hon varit en schäfer hade hon varit extremt liten. Hon har blivit kallad dvärgpincher och blandras tidigare men inte schäfer. Kan ju säga att det var ett barn som förvånat utbrast "Vad liten schäfer!"

14956616_1158225320938087_1356745331459486639_n.jpg

Idag på promenaden blev min black and tan kelpie kallad för schäfer. Hon är liten för att vara kelpie med sina 40 cm så hade hon varit en schäfer hade hon varit extremt liten. Hon har blivit kallad dvärgpincher och blandras tidigare men inte schäfer. Kan ju säga att det var ett barn som förvånat utbrast "Vad liten schäfer!"

En unge som såg min choklad och tan vavva en gång utbrast något i stil med: "Jag tror det där blir en schäfer när den blir stor!" O_o:rofl:

En annan unge kallade honom katt :(

En unge som såg min choklad och tan vavva en gång utbrast något i stil med: "Jag tror det där blir en schäfer när den blir stor!" O_o:rofl:

En annan unge kallade honom katt :(

Haha, det är itne lätt att hålla reda på alla raser och arter.

När min första schipperke var valp så kom det fram en helt främmande människa när jag stod med valpen i famnen och säger bestämt: "Det där är ingen schäfer." :banghead::laugh:

Den valpen blev även kallad för kanin en gång :confused:

När min första schipperke var valp så kom det fram en helt främmande människa när jag stod med valpen i famnen och säger bestämt: "Det där är ingen schäfer." :banghead::laugh:

:laugh:

Men kanin var väl ändå lite väl att ta i... ;)

Åh gud, jag höll på att fnysa upp julmust i näsan av det där! :rofl: :rofl:

:D Som de som tror att kollegans västgötaspets är en schäfervalp:eek:

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
11 12 13
Svar
243
· Visningar
12 334
Senast: Zvinto
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
849
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka