Senast tagna bilden IX

Idag är jag valpvakt åt en söt en
DSC_0955_zpsxxcpi1ma.jpg

Åh, jag minns den där tiden med skräckblandad förtjusning. :love: Men mest skräck faktiskt :o:D
IMG_4707_zps8m0gdlte.png

Hemma och sjuk medan sambon är hos uppfödaren och... "friserar" lillgrisen. Sherlock har inte klippts sedan vi hämtade honom och kombinationen valppäls plus vintern vi haft har ju inte varit jättekul. Så de bestämde att eftersom han har overall och täcke redo samt att pälsen snabbt växer ut igen så kunde de helt enkelt "börja om"...
Får löpande rapporter och tänkte att ni kunde få skratta lite:

C4yBcev.jpg

Alltså lilla grisen vad gör de med dig!? :rofl:
Jag vet nån som kommer sova tätt intill matte under täcket i natt iaf! :laugh:

Otroligt söt på båda bilder! :love: En fråga av nyfikenhet, varför sparar man pälsen på "nosryggen"?
Jaaa, han är mitt lilla troll :heart
Mycket bra fråga! Det verkar faktiskt inte vara nån som vet varför man började med det och sen har det ju bara blivit mer (som alltid inom utställning :cautious:).
Personligen tycker jag att det är fint och har gjort det sedan jag som liten bläddrade i "Bonniers stora bok om hundar". Egentligen ska det ju vara ännu mer kvar på huvudet (Sherlock fick "sportfrilla"), örontofsar och massa fluff på benen också. :love:

Otroligt söt på båda bilder! :love: En fråga av nyfikenhet, varför sparar man pälsen på "nosryggen"?

Hittade följande på SKK:
Den silkeslena hättan på huvudet brukar också väcka uppmärksamhet. Den har sitt syfte. Från början användes rasen ofta till grytjakt och då skyddade pälsen på huvudet samt tofsarna på öronen hunden mot angrepp från djuret i grytet.

Hur mycket som är sant i det kan man ju dock undra över. Hur mycket skyddar lite päls från gnagartänder? :p

Hittade följande på SKK:
Den silkeslena hättan på huvudet brukar också väcka uppmärksamhet. Den har sitt syfte. Från början användes rasen ofta till grytjakt och då skyddade pälsen på huvudet samt tofsarna på öronen hunden mot angrepp från djuret i grytet.

Hur mycket som är sant i det kan man ju dock undra över. Hur mycket skyddar lite päls från gnagartänder? :p
Tack för svar! Haha tja kanske skyddar lite :p. Mkt söt oavsett!

Hittade följande på SKK:

Nej det låter ju inte precis som det bästa skyddet! Dessutom har de flesta working bedlingtons (grytjagande bedlingtons i england) inte nån speciellt utmärkande kalufs så det borde ju motbevisa det ganska rejält.
Tror att det är en "modegrej" bara, faktiskt. :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 129
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
830
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka