Senast tagna bilden.. IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Senast tagna bilden.. IV

Nykastrerad och trött Ivis, iförd pyjamas:

dsc_0517_503e0166e087c3517f0000b2.jpg

dsc_0516_503dd9ec9606ee3b6e00007e.jpg

dsc_0512_503dd9e3e087c33001000088.jpg

Åh så välmusklad Ila såg ut, framförallt på andra bilden :D
(jag blir så glad när jag ser vältränade hundar)

Idag var vi ute på promenad med Lady_A och hennes hund Google.
Wahidah sprang!
49088_1346278958.jpg

Sedan blev hon jagad av Google och fortsatte springa.
37492_1346279134.jpg

Lady_A hade roligt åt att det syntes så tydligt när Wahidah blev smutsig. "Det ser ju ut som att hon har stövlar!" sa hon.
33005_1346279551.jpg

När man springer blir man varm och behöver svalka sig....
17345_1346280249.jpg

Då får man lite mer än bara leriga fötter... (Japp, hon såg likadan ut på andra sidan!)
57638_1346280251.jpg

Är jag knäpp som bara tittar på sista bilden och tänker "Fan vad fin saluki jag har!" :angel: :love:

Du har verkligen en fin Saluki, om än smutsig. ;)

Ila har musklat på sig väldigt. Nästan så man kan misstänka att det är doping i färskfoder. ;) hon är helt stenhård i kroppen och jag kunde se skillnad på henne efter bara en vecka på färskfoder. Helt sjukt hur snabbt det kan gå när man hittar rätt foder. Hennes muskelmassa imponerade lika mycket som hennes mentalitet på MH't i helgen. Haha.

Det var rätt kul att ställa henne i badkaret och duscha av henne när jag kom hem. All lera hade torkat, så jag borstade av henne så noga jag kunde, men när jag hade haft på schampoo och spolade av henne så var vattnet svart. Tyckte ändå att hon blev ren, så jag tog ut henne, torkade av henne och insåg att även handduken blev rejält smutsig :angel:

Vilket foder är det du börjat ge nu? Jag har börjat ge hälften färskfoder till Wahidah, ska blanda ut med lite grönsaker och sånt för att få henne lite mer mätt bara... Hoppas det fungerar bra på henne med!

Kan du inte tipsa igen :angel: Knappast aktuellt just nu, men jag skulle kunna tänka mig en när Lokis börjar bli gammal.

Heesa Meesa heter kenneln.

Ett alternativ om du vill ha en aningens mer robust hund så kan du ju titta efter en liten blå whippettik. En sådan skulle passa mycket bra ihop med dina weimaraner. ;)

Det krävs en saluki för att vara snygg även iklädd lera... ;)
Jag är mycket imponerad och fascinerad över hundar som frivilligt blir blöta och smutsiga. Mina pinnar skulle ALDRIG NÅGONSIN överväga tanken att lägga sig i lera, eller ens gå i det, frivilligt. Vattenpölar är till för att undvikas och när de badar i sjön så badar de endast tassarna :angel:
(Och därför tränar vi inte heller lydnad. Hehe. Billy hade hellre gått på glödande kol än att utföra platsliggning på en dyngsur appellplan)

Hon äter bravo plus med vom, den röda. Smidigt med hamburgarna när man har en mindre hund, då hinner aldrig någon mat stå framme länge och bli dålig. Sen kombinerar jag färskfodret med brit care activity så hon får både torrfoder och färskfoder vid varje giva. Vi reser ju runt en del både till stugan, på tävlingar osv och då är det onekligen skönt med en hundmage som är van vid torrfoder för då tar jag i regel bara med mig torrfodret. :)

Hon har till och med bytt färg på pälsen sen vi började med färskfoder. :rofl: Hon har fått mycket glansigare, kortare och mörkare päls. Mycket rödare. Skithäftigt att se sån skillnad. :bow:

Om din handduk blev skitig så förstår jag varför för det där ser nästan ut som världsrekord i skitig hund. :rofl:

KL

Detta är de senaste bilderna på Iza, visserligen är de två veckor sen jag tog dem.

Hon blir alltid så glad när hon ser katten.
IMG_5832.jpg

För en gångs skull står hon stilla.
IMG_5814.jpg

*kl*

Trött, nöjd och intet ont anande samojed, fem minuter före storbadet:D:devil:
2012-08-27170817.jpg

Min lilla Boss, sötgrisen, fyller tre år om tio dagar. Tänk så galet fort tiden går!:love::love: Nu är han iaf i full fart igen efter hela sommaren i koppelvila. Måtte tassen hålla...
2012-08-29143422.jpg

Underbara bilder! Min beardis brukar också lägga sig i lerpölar ... underbart ;) tror dock din är lättare att få ren :p

Mattis har lärt sig att hålla "apporttrasa"
424594_10151011296167343_520279091_n.jpg

Senast ändrad:

Så söt!! :) Zolo älskar också att gräva i sand :)

Lite bilder på Zolo kommer här:

20120828-225851.jpg

Höstens simskola har börjat igen ;)
20120901-143919.jpg

Zolo har vänstervarvat med fint resultat
20120826-200032.jpg

Vi har äntligen klarat uppflyttning till högre spår och vann dessutom rasmästerskapet i lägrespår
20120815-085118.jpg

Mitt älskade hjärta <3
20120807-225140.jpg

Ett alternativ om du vill ha en aningens mer robust hund så kan du ju titta efter en liten blå whippettik. En sådan skulle passa mycket bra ihop med dina weimaraner. ;)

Det har jag aldrig sett, men det hade ju varit lite coolt:) En googling säger mig dock att de är ovanliga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
11 12 13
Svar
259
· Visningar
13 314
Senast: Scandi
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31