Senast tagna bilden.. III

Sv: Senast tagna bilden.. III

Igår fick jag för mig att vi skulle ut på långpromenad, Nackarpsdalen var målet (Vi bor mellan Kågeröd och ingenstans så på kartan såg det ut att vara ganska nära)
Nånstans längs vägen navigerade vi lite fel och hamnade typ en mil fel innan vi vände hemåt, men vi hittade ett ställe kallat Liagården istället, dit lär vi återvända fler gånger, färskt vatten från egen brunn och två grillplatser. Blir en lagom promenad på strax under två mil.

Merlin uppskattade det kalla och goda vattnet
sdc12057k.jpg

På väg hem igen tvingade jag honom posera vilket enligt honom är jävligt tråkigt
sdc12068l.jpg

sdc12072s.jpg

Lagom till att vi var hemma igen så gick solen ner, här är vi i Knutstorp skog
sdc12104v.jpg

Suck vill inte som jag vill i dag, får ladda om bilderna....

KL

Här matte, du får gummigrodan av oss:
26137_1298201318.jpg

Vi ångrar oss, ge tillbaka den:
41918_1298201403.jpg

Snälla matte, ge mig grodan:
10197_1298201524.jpg

Den sitter fast:
72800_1298201704.jpg

Låt mig få försöka:
19946_1298201895.jpg

Fattar du trögt?
47773_1298202087.jpg

Snälla, snälla matte:
22074_1298202171.jpg

Suck jag ger upp:
13227_1298202234.jpg

Klart dom fick grodan sen, alla glada och nöjda:D

Blev en liten promenad idag med, inga två mil dock, det pallade jag inte, har lite träningsvärk efter turen igår.

Mr Posör!
sdc12108.jpg

Mmmm, pinne, mums!!
sdc12109c.jpg

Pinnar? Bah, träd ska det vara!
sdc12113b.jpg

Fixa pälsen
sdc12133e.jpg

Plåta mig nu om du kan!!
sdc12138x.jpg

Här är jag!!
sdc12134c.jpg

Det ska gå, det SKA gå....pinnjävel!!!
sdc12146.jpg

*kl*

Nu hoppar jag också in här med några dagsfärska bilder på våra hundar, men mer på den bruna för lilla vovven är inte alltför glad i att vara med på bild :D

Morris, femårig jack russel :love:
32127609.jpg

Tor, treårig schäfer/american staffordshire terrier :love:
32127615.jpg

32127616.jpg

32127619.jpg

Var är snön!!??? :eek:

Bor inte allt för långt ifrån dej (Småland) och vi har fått 5cm nysnö igår/inatt.. riktigt orättvist tycker jag!
För ett par helger sedan trodde jag att jag skulle kunna börja spåra snart, nu ligger där 10cm snö igen:mad:

Kommer bildbevis lite senare..

Snö??? Nä det har vi inte haft på länge, här är 20 plus nu ;)
Nä men det är ju vår om en vecka så då måste ju snön vara väck, enligt prognoserna ska vi har närmre tio plus nästa helg....också ska jag/vi till Ulricehamn :(

*kl*

Är det löjligt att vara glad för nåt sånt här:
CIMG5022.jpg

CIMG5027.jpg

CIMG5031.jpg

CIMG5025.jpg

Vi fick hem Fanny för ett år sen nu och idag var första dagen som hon faktiskt verkligen vågade busa med oss och leka lite. Det har tagit ett år som sagt, men nu så kan hon ibland våga hålla kvar om man tar tag i leksaken. Och springa runt som en tätting. :D
Hon gick knappast framåt i snigelfart ens när vi fick hem henne och jag var verkligen jobbat med att få upp lite energi i henne. Så då kan man bli glad för såna här löjliga saker. :love:

Sånt är så underbart, sen jag och Merlin blev ungkarlar så har jag jobbat rätt mycket för att bygga upp hans självförtroende och det är så underbart att se honom umgås med hundar som förr skrämde honom men nu är som lekkamrater åt honom. Samma sak att kampa om pinnar och annat, innan räckte det i princip att försöka ta pinnen från honom så släppte han, nu släpper han bara på komando eller om jag säger till honom och det har varit mer än en gång som han nästan dragit omkull mig.
Jag tror att det hjälper en hel del att han får vara med på jobb också för där får han liksom sköta sig själv, han har väldigt mycket frihet men också väldigt mycket ansvar att sköta sig.
När vi blev ungkarlar så var han en rädd liten vovve men idag är han levnadsglad och hur underbar som helst att ha med att göra och det känns att han verkligen litar på mig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 143
Senast: Scandi
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 114
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar