Senare avelsvärde på detta sto??

Argona

Trådstartare
Har precis idag köpt vår 3:e travmärr, en 6-åring e: Super Arnie ue:Linidy's Crown. Hon har själv sprungit in närmare 190 000 kr. Ska tränas upp igen efter ett mellanår utan start pga. familjeskäl (alltså ej skadad) Beräknas startklar om ca. 3 v. efter ett par snabbjobb till. Jag tänkte använda henne i avel när hon har startat färdigt men är inte jättebra på trav-avel och stammar, hon är fin i temperamentet och har bra exteriör.:D Kan hon vara värd att sätta i avelsboxen efter avslutad karriär?

Sv: Senare avelsvärde på detta sto??

verkar vara en fin häst du hittat, om man kollar resultatsmässigt.

pappan är ju tilltalande på marknaden, och lämnar bra, mamman har inte gjort något, och förutom din har hon inte lämnat något vidare, mormor har lämnat två som sprungit in en liten slant.

Hade det varit min hade jag absolut stoppat in henne i avelsboxen endast på egna meriter, lycka till och hoppas hon hävdar sig på banan för dej också.

Ok, jag tyckte att hon kunde vara värd att satsa på men jag är inte så insatt i travet än, det blev en snabb affär och vi hann inte tänka så mycket innan köpet!! Verkar dock passa oss.
Hon är konditionskörd och bara att vässa så ska hon nog komma ut på banan och prestera lite till innan det blir avelsbox.:D
Vi har ytterligare en märr som startar, vad sägs om hennes blivande avelsframtid då?? Kan hon vara värd att bli förälder när travskorna läggs på hyllan? Namnet är Zoorina.

Zoorina har en urtråkig pappa, ett riktigt fint men gammalt möderne och ett bra rekord. Jag skulle ge henne en chans i avelsboxen, iallafall om du tänker avla till dig själv.

Framtida avel är för eget bruk, är Zoogin en tråkig hingst? Varför?

Liknande trådar

Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: sandrafors
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 928
Senast: supercassie
·
S
Trav Hej Jag undrar om det är någon som skulle kunna ge mig lite tips på hingstar som skulle passa till mitt trav sto. Hon är e: Big Spender...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 531
Senast: sabina84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar