Sena missfall pga virus!

Sv: Sena missfall pga virus!

*KL*

Dräktiga ston vaccinerar man ju mot virusabort, dvs. kastning p.g.a. virusinfektion. Vad jag har funderat på länge är om inte en del av missfallen hos människan också kan orsakas av virus. Det kanske är någon här som råkar vara insatt i orsakerna till missfall hos människan?
 
Sv: Sena missfall pga virus!

Det finns så otroligt många orsaker till missfall hos kvinnor! Jag tror inte det går att ta fram ett vaccin, tyvärr. De allra flesta tidiga missfallen beror på fel hos fostret, det har utvecklats fel helt enkelt och kroppen stöter bort det. Det är otroligt vanligt med tidiga missfall, ofta är de så tidiga dessutom att kvinnan inte märkt att hon är gravid, utan tror hon haft en försenad mens. Jag har sett siffror på att 3 av 4 graviditeter slutar i sådan väldigt tidiga missfall/"försenade mensar".
 
Sv: Sena missfall pga virus!

Jag har hört att det handlar om att ca 30-40% av alla påbörjade graviditeter avslutas med ett tidigt missfall... men det är mycket nog tycker jag......
 
Sv: Sena missfall pga virus!

Jag har ingen chans att skydda mig mot eventuella virus. Hela trädgården är full av sorkar. Vi har ibland möss i huset. I stallet springer möss på täcken, tunnor och liknande. Hundarna äter allt möjligt äckel när de är ute, och kommer sedan in och pussar mig. :crazy:

Mitt hopp står till att jag är van vid så mycket skit att jag mer eller mindre har blivit immun.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp