Semmelkriget

Gammeln

Trådstartare
I nästan varje blaska är det olika test på semlor. Hur i allsindar ska en semla se ut och smaka för att den ska uppfylla just semla? Vilken ska man välja :crazy:

Sv: Semmelkriget

Lagom saftig kardemumma bulle, lagom mycket och lagom söt mandelmassa och lagom mycket grädde :) ;)

I nästan varje blaska är det olika test på semlor. Hur i allsindar ska en semla se ut och smaka för att den ska uppfylla just semla? Vilken ska man välja :crazy:

En annan fråga jag funderat på: Köper nästan aldrig kakor, men hade fundering på att köpa hem 5-6 st semlor i helgen. De kostade 29:-/st! :o

Denna (snåla...?) kvinna fick en chock. Det bidde inga semlor, kan jag meddela. ;)

Så nu till frågan: Är 29:-/st normalt...?

En annan fråga jag funderat på: Köper nästan aldrig kakor, men hade fundering på att köpa hem 5-6 st semlor i helgen. De kostade 29:-/st! :o

Denna (snåla...?) kvinna fick en chock. Det bidde inga semlor, kan jag meddela. ;)

Så nu till frågan: Är 29:-/st normalt...?

Nä det är ett sjukt högt pris. Här nere i södra skåne kostar 2 st på City Gross (bakade i butik) max 30 kr. = 15 kr st. Café brukar ta runt 20 kr st.

Ägg och kvarg i degen, gräddade så att bullen fortfarande är saftig. Rund utan sprickor och inte allt för hög. Stor grop med mycket fyllning (madelmassa+bullsmulor+mjölk), lite grädde och så locket på:d

Är nog normalpris på kondis. Här på ica kostar de 25:- för tvåpack, butiksbakade o supergoda!
Jag föredrar dock vaniljsemlor :P (samma pris hehe)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 473
Senast: Enya
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 980
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.