Semestertips barnfamilj?

snurpe

Trådstartare
Jag sitter och drömmer om vad jag och familjen ska hitta på nu när sommaren snart är här. Vi är båda lärare och är lediga från den 18/6 och ett tag framåt. Barnen är 5 och 7 år. Vi skulle gärna vilja åka iväg på någonting lite direkt i början av sommaren för att så att säga "sparka igång sommarlovet" och för att få den rätta feelingen :) Förra året åkte vi till Vildmarkshotellet och stannade över natten och hade två riktiga härliga dagar i Kolmården. Jättemysigt.

Sitter nu och klurar på vad vi ska göra i år, som helst inte kostar allt för mycket pengar. Har funderat på allt från en vecka på Rhodos (men som tyvärr är lite mer än plånboken klarar) till tältsemester någonstans. Göteborg och Liseberg finns också i åtanke.

Har ni några bra tips på vart man kan åka (allt mellan ett dygn och en vecka) för att spendera lite mysig tid med familjen och få rätt semesterfeeling?

/snurpe

Mitt tips: Österlen! Vandrarhemmet vid Backåkra. Underbara stränder om det blir varmt. Ale stenar och Glimmingehus är jättespännande även för barn. En höjdare!
http://backakra.se/

Det finns givetvis många andra ställen att bo på, men detta verkar klart barnvänligt!

Norra Jylland? Färja från Göteborg-Fredrikshamn. Fina stränder, höga sanddynor, Skagen, Fårups sommarland, stort akvarium i Hirtshals. Korta avstånd så det spelar inte så stor roll vart man bor om man har bilen med. Har precis bokat ett tripp dit i juli tillsammans med min sambo. Tror säkert att det även passar bra med barn.

Jag kan verkligen rekommendera att hyra en stuga via "Bo på lantgård" (googla det så hittar du). Det finns stugor i hela Sverige. Jag bodde på olika ställen varje sommar hela min uppväxt och förra sommaren hyrde jag en liten stuga med min sambo precis vid en sjö i Småland. Man kan verkligen hitta små paradis, väldigt prisvärt dessutom!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 381
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 758
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar