Semester - vad ska ni hitta på?

Blir grymt avis på alla med semester! Jag hoppas att detta är sista året med sommarjobb för min del..! Underbart att läsa om alla planer. :) Ska spendera sommaren på jobb i Skåne, så lite "semester" hemifrån blir det... men mestadels hårt arbete. Tänker iaf återbesöka nationalparkerna Söderåsen, Stenshuvud och Kullaberg under lediga dagar. Riktiga favoritplatser och härliga dagsvandringar. :) Kanske även ett besök till Falsterbo, antingen för hästmässan eller vid ett annat tillfälle för att skåda fågel.

Jag har en dryg månads semester (och kommer att kunna ta typ 2 veckor i höst också O_o) och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med all ledighet :D Statligt anställd var ordet! Förhoppningsvis ska jag och maken iväg och paddla en sväng här i Skåne, sen tänkte jag mest njuta av mini-utflykter, umgås med vänner och fota. Eventuellt åka hem till Östersund och hälsa på familjen också. Och förstås den årliga släktträffen med makens släkt :)

Tja.... 5 veckor nu i sommar å sen 4a veckor i höst blir det- allt betalt ;)
inget planerat mer än bilträffar på helgerna i sommar ju- annars är schemat tomt... hösten vigs åt 4a veckor i usa... men key west,route 66, las vegas, grand canyon... men vem vet- allt kan ändras i livet ju :D

Jag har fyra veckors semester i sommar, först tre veckor då jag ska vara hemma, vilket innebär jobb på gården. Sen jobbar jag två veckor och därefter en vecka ledigt då vi ska åka till England och hämta upp dotter som är au pair i St Albans utanför London. Vi ska bila ner till Cornwall och jag längtar sååå (både efter dotter och resan :) )!

Aha! Det var du som skrev i Reseguidens tråd om St Ives. :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar