Semester - vad ska ni hitta på?

Min sommar är helt fullbokad:crazy:
10 dagar i England i börja av lovet, sen hem ett tag, åka till Falsterbo vara där typ tre dagar, hem typ fyra dagar, åka till ridläger en vecka med ponnyn, sen hem några dagar, träningsläger själv 1 vecka, sen är jag hemma några dagar sen födelsedag sen helt ledig! I tolv dagar...
Haha kommer även sova som tönrosa, äta massa choklad och träna skiten ur både mig och ponnyn (fast jag måste börja jogga minst två gånger i veckan också:angel:)
Har förresten tio veckors lov för jag går fortfarande i skolan:banana:

Första sommaren i mitt liv då jag inte har nåt planerat alls att göra, pga min pappas tidigare sjukdom och bortgång. Skulle vilja åka nånstans, men vet inte var. Funderar på att titta lite på en weekendtur till någon mysig storstad, typ Edinburgh eller Prag med sambon.

Jag är i princip (förutom lite studier) ledig hela sommaren och det ska bli så jädra skönt! Har ingenting planerat förutom att vi vill roadtrippa norrut, kanske till norra Spanien eller hela vägen upp till Tyskland, men i övrigt fyller vi dagarna med poolhäng, museum, träffa vänner, äta god mat mm mm.

Just ja, ska en sväng till Sverige också för att fira midsommar och äta köttbullar :up: :D

Min sommar börjar med 4 veckors praktik, därefter är jag ledig. Pga inget jobb kommer jag vara rätt fattig, men ska försöka hitta på lite småsaker ändå. Blir nog mycket träning, fix i trädgården, lite dagsutflykter med vandring mm. Sen har sambon och jag en spa-weekend inbokad i augusti, ska bli supermysigt :)

Jag har först en vecka vid midsommar, sen fem sammanhängande.
Jag kommer distansjobba en del, men i övrigt bara hänga i sommarstugan, åka på utflykter mm. Mitt mål är att glömma vilken veckodag det är, samt att upprätthålla god kosthållning även på landet.

Min sommar är helt fullbokad:crazy:
10 dagar i England i börja av lovet, sen hem ett tag, åka till Falsterbo vara där typ tre dagar, hem typ fyra dagar, åka till ridläger en vecka med ponnyn, sen hem några dagar, träningsläger själv 1 vecka, sen är jag hemma några dagar sen födelsedag sen helt ledig! I tolv dagar...
Haha kommer även sova som tönrosa, äta massa choklad och träna skiten ur både mig och ponnyn (fast jag måste börja jogga minst två gånger i veckan också:angel:)
Har förresten tio veckors lov för jag går fortfarande i skolan:banana:
Oj glömde en grej, ska även till Göteborg över en helg:angel:

Så, vad ska ni göra på er semester i år?
Jag har 4 veckor semester och första veckan ska jag spendera uppe i fjällen med en kompis. Det är meningen att vi ska klättra upp på Kebnekajse.

Sen hem i några dagar för att sen åka till Rom i 5 dagar.

Sen har jag inga fler planer, men tiden kommer att gå så himla fort ändå. :( Vill ha mer semester!!

Jag har fyra veckor och vi ska åka till Falsterbo, vidare till Ullared och sen tillbaka till Falsterbo. En semester helt i min smak! Har förvisso inte varit på Ge-Kås förut men billig shopping låter kul. :)

Jag har sju veckor betald semester ( i loooooove working statligt :D)!
Ska rida massor, troligtvis köpa en till häst så juni lär väl gå åt att provrida massa.
Sen ska jag köra upp för B96 (tråk), va massor i Göteborg, tävla en del osv.
Om jag får med mig ngt roligt sällskap blir det shopping i London och en tripp till Barcelona. Sen hinner jag nog inte mkt mer :p

Sen vardagsgrejer som träna varje dag osv ska ju göras men det har man ju absolut tid med på semestern.

Några veckor i Spanien, en tripp till Köpenhamn, en vecka nånstans som inte är bestämt än, massa läsning och god mat. Sen är det väl höst efter det.

Min sambo har också 7 veckors semester, jäkla kräk :p

Jag har 3 veckor i augusti, tänker nog göra ingenting, det är mitt mål iaf. Jag hinner sällan slappa annars, så det med lite ridning, promenader och förhoppningsvis ligga vid stranden är mina planer.

Vi ska titta på ett hus i helgen, så eventuellt blir sommaren lite renovering :) Annars tänker jag ärligt talat sova bort mina två veckor. Har gjort det förr, var hur skönt som helst. Då sov jag 21/22-07 /08/09 och sedan igen 12-15/16/17. Fantastiskt.

Åker till Bodrum på lördag. 1 vecka med sol, bad och en hög med böcker. :D
Sen blir det en sväng till Falsterbo med vårat duktiga hopplag som kvalat till final. Tror jag tar två veckor i samband med det och sen två veckor senare.

Jag tar semester i två veckor. Har möjlighet för fler, men eftersom det är mitt första år som arbetstagare istället för universitetsstudent så har jag inte arbetat in semesterlön. Smart som jag är tar jag två veckor i månadsskiftet juni/juli för att förlora mindre pengar per månad. Har dessutom arbetat in en dryg vecka i flextid, så behöver bara ta ett par ynka dagars semester i juni respektive juli och tar kompledigt resten :idea:!

Semestern går till at åka HEM (till Köpenhamn, bor i Norge för tillfället) och njuta av att kunna umgås med sambon i två hela veckor! Ett par dagar till svärfamiljen i Jylland hinns nog med också. Ska göra så lite som möjligt i mina två veckor, på nivån dricka öl i en park. Blir såååå skönt!

Sedan har jag ett par veckor på jobbet direkt efter semestern, när jag är ensam ansvarig veterinär på jobb i hela distriktet :nailbiting:. Men den dagen den sorgen :p.

har knappt 4 v i juli/aug ,ska på stickläger 5 dagar och sen till Norskt derby .Om vädret blir dåligt försöker jag nog få tag på en billig resa till Malta där mina döttrar arbetar. Annars mest slappa och hålla på med den nyinköpta hästen.

Så, vad ska ni göra på er semester i år?

Jag har semester för andra gången i mitt liv :D Senast 2012 då jag hade 3 veckor. LÄNGTAR efter lite ledighet och har hela 4 veckor denna sommar. Dock har jag inte en enda plan i dagsläget. Kan ju vara bra att börja planera lite, tänker jag? Så jag var lite nyfiken på vad ni själva har för planer för er semester?

Jag har inte planerat mycket alls.
Jag funderar på en kortare resa utomland. Men jag vet inte var eller hur eller med vem..
Jag har tänkt åka till båten, till landet, till Öland och några små andra resor runt om i Sverige.
En kompis skulle också ordna "ridläger" för oss hemma hos henne. Vi tar med oss hästarna, rider lite och myser med grillningar, drinkar och poldopp.

Och så ska jag och pålle åka och träna lite.

Jag ska också sätta mig på uteserveringar i stan en hel del, mysa med vänner med grillkvällar och sånt.
Och njuta av att vara ledig!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar