Semester - vad ska ni hitta på?

Singoalla

Trådstartare
Så, vad ska ni göra på er semester i år?

Jag har semester för andra gången i mitt liv :D Senast 2012 då jag hade 3 veckor. LÄNGTAR efter lite ledighet och har hela 4 veckor denna sommar. Dock har jag inte en enda plan i dagsläget. Kan ju vara bra att börja planera lite, tänker jag? Så jag var lite nyfiken på vad ni själva har för planer för er semester?

Jag har väl egentligen ingen semester, ska läsa en deltidskurs och jobba extra hela sommaren (+heltid fyra veckor).
Men jag blev bjuden på två resor i sommar, så jag ska ut och se världen!
Först blir det Ungern med hela familjen och alla respektive (elva pers!). Några dagar efter hemkomst ska sambon ta med mig till Paris.
Har nog aldrig varit ute och åkt så mycket på ett och samma år :D

Jag tänker typ att sport, trädgårdsrenovering och Halland kommer att dominera min semester. En helg blir det släktträff, och så vill jag nog ha ett dygn i Göteborg med min man så att vi kan äta hotellfrukost, gå på Liseberg och götta oss lite.

I år är det hundarna som bokat semestern :D Vi börjar med att köra upp till agilitySM-i Sollefteå, sen däriftån till Gotland för ett par dagars ledigt och sen 4-dagars tävling och midsommarfirande. Sen hem lite och vila, tävling i Karlskrona, hem igen och sen 4-dagars agility i Kalmar.

Jag har 4 veckors semester och sen kommer jag nog även ta ut några strödagar beroende på hur vädret blir.

Ska åka och bila 3 veckor i USA i augusti. Sen ska jag och en kollega ner till ullared någon gång i juli och sen blir det eventuellt några dagar till Falsterbo.

Annars ska jag bara spendera de lediga dagarna och helgerna ute på sommarstället i skärgården (Roslagen), dagskryssa till Åland och vara ute vid killens hus (och båt) strax utanför Huddinge. :) Självklart blir det ju ridning och gos med hästen som kommer hem om några veckor också, längtar! :love:

Jag ska ha mitt livs första BETALDA semester. Ska ha 2,5 vecka. Förra sommaren var jag arbetslös och gjorde knappt något, så i år blir det en tripp till Gran Canaria med sambon och hans vän :banana:. I övrigt har jag ingenting bokat, men dagarna fylls nog upp ändå.

Jag tänker typ att sport, trädgårdsrenovering och Halland kommer att dominera min semester. En helg blir det släktträff, och så vill jag nog ha ett dygn i Göteborg med min man så att vi kan äta hotellfrukost, gå på Liseberg och götta oss lite.

Sport låter bra. Jag ska försöka "träna" dagligen. Dels lite enligt mitt eget schema som ligger på ca 4 pass i veckan, men sen även försöka slänga in lite roliga sporter. Kanske ridning, badminton, simning, tennis. Passa på att testa lite annat när man har tid!

Jag ska åka och titta på både fjord SM och Falsterbo horse show. Båda sakerna blir med övernattning. Jag ska åka med ena hästen till min tränare i två dagar och kanske också ta med honom till en kompis. Blir nog en del dagsutflykter och kanske någon dygnskryssning. Makne kommer nog bara ha,max en veckas sommarsemester och vi vet inte när ännu, men blir vi lediga några dagar samtidigt hittar vi kanske på något mer.

Jag har 3 veckor semester fr om igår tror jag. Vet inte om det räknas i tråden då jag bryter min föräldraledighet mot semester och sen föräldraledig igen :D:p Men annars blir det som förra sommaren, lite små utflykter, låta stora sonen träna på att simma och bli bättre på det och bara njuta hemma av att slippa skolstressen med allt vad det innebär :)

Åh längtar till semestern!
Har 4 veckor och vi har två större planer: en vecka i Halmstad (hos svärmor vid havet) och en vecka i Grekland (Karpathos).
Där i mellan ska vi göra saker på hemmaplan, men inga fasta planer tar det som det kommer :)

Fyra + en underbara veckor med början midsommar! Mestadels "enkla" planer men sådant som är svårt att hinna i vardagens ekorrhjul och därför extra njutbart när jag disponerar hela veckor precis som jag vill: rida båda hästarna så mycket som möjligt, träna själv så mycket och varierat som möjligt, förhoppningsvis många bad i Skälderviken, läsa en hel mängd med böcker, äta och dricka gott, långa frukostar med morgontidningen på verandan, greja och fixa med gården och trädgården, något besök på Falsterbotävlingarna och sista lediga helgen i juli arrangera en årligen återkommande sommarfest på gården med mordmysteriegåta.

Någon dagstur till Köpenhamn och/eller Lousiana blir det nog men annars bara njuta av underbara Skåne i allmänhet och Nordvästskåne i synnerhet. Hade tidigare planer på en resa till St Petersburg i juli men det får av ffa budgetskäl anstå ytterligare ett år.

Renovera hus, gräva i trädgården, hoppa studsmatta med dottern och bada har jag tänkt göra. Ev går jag wild and crazy och åker till Ikea en dag också, riktigt lyx blir det om jag kör söderut och tar in på hotell och gör det till en weekend.

Har bara två veckor semester i år eftersom jag har sagt upp mig. Har planerat att vara i Barcelona med sambon större delen av tiden och även åka ner till Göteborg en sväng för att hälsa på familj och lite gamla vänner. Ska även åka över till London och titta på lägenheter någon gång samt börja förbereda för flytt :)

Jag är ledig två veckor i sommar. Första veckan är jag kattvakt på min bostadsort. Andra veckan har jag inga planer för än, men jag ska nog hem till mina föräldrar och vår katt Linus.

Det vi har planerat för i sommar är en resa till Venedig under midsommarveckan. Sen ska vi iväg och vandra vid något tillfälle, eventuellt gör vi det i samband med resa upp till min släkt i augusti.

Har också semester för första gången i mitt liv, 4 veckor och så har jag lite komptid att ta ut som jag hoppas kunna ta i anslutning till dessa så då blir det 5 lediga veckor. Ser fram emot det extremt mkt, har varit ett fullsmockat år med både plugg och jobb så tänker inte planera in så mkt utan ta det som det kommer. Falsterbo är ju inbokat så klart och några tävlingar. Annars ser jag fram emot dagar utan tidspress där jag kan göra precis så mkt eller lite jag vill. Blir nog en del "jobb" som att städa stall, måla lite grejor osv men jag gör det jag har lust med. Och så tänker jag rida så mkt jag bara orkar :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar